Microbuzele maxi taxi, o reală problemă a Constanței. Cine trebuie să ia atitudine?

5005
19
Microbuzele maxi taxi, o reală problemă a Constanței. Cine trebuie să ia atitudine? - fondcampaniidepreveniredegeaba-1438187654.jpg
Circulația microbuzelor în regim de maxi taxi la Constanța este o reală problemă. Asta nu numai din cauza șoferilor care nu dau doi bani pe regulile de circulație și care se ceartă cu ceilalți participanți la trafic și cu pasagerii. Pe lângă faptul că sunt un real pericol pe șoselele din Constanța, afacerile care îi îmbogățesc pe șoferi și patroni, aduc un prejudiciu statului, deoarece evaziunea fiscală este la ea acasă. Rar, cât se poate de rar, șoferii fac aceste mici gesturi, "imprudente", de a înmâna biletul călătorului care și-a plătit cursa. Pe lângă aceste aspecte, autovehiculele nu sunt deloc sigure și le pun în pericol viața pasagerilor.

Instituțiile abilitate ale statului care ar trebui să aibă în vedere toate aceste aspecte se pare că nu iau nicio măsură. Microbuzele trec de RAR fără probleme și ajung în trafic, unde comit evaziune peste evaziune. ANAF și ofițerii Serviciului de Investigare a Criminalității Economice din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului Constanța par să treacă cu vederea neregulile, în vizorul lor fiind alte fapte antisociale, mult mai importante, scoase la iveală. Nici Poliția Rutieră nu își face treaba, deoarece este imposibil ca echipajele care acționează pe raza municipiului să nu observe autovehiculele în care pasagerii se văd clar cum stau lipiți de parbriz și cum sunt înghesuiți ca sarmalele într-o oală sub presiune.

Lacune legislative

În cazul în care un microbuz care are pasageri peste limita legală și care circulă cu o viteză destul de mare este implicat într-un accident rutier, oamenii legii se vor confrunta cu o tragedie. Legile nu sunt atât de aspre și le permit șoferilor și patronilor să scoată bani din buzunar pentru plata amenzilor, însă în cazul unei catastrofe nu vor mai putea să-și plătească conștiința pentru viețile pierdute. Deși la nivel național se fac zeci de campanii de prevenire a accidentelor rutiere grave, în momentul în care este semnalată o problemă, organele abilitate se dau la o parte. Pentru că centurile de siguranță nu sunt obligatorii, pentru că șoferii nu primesc puncte de penalizare și pentru că amenzile se dau tot pe numele conducătorului auto și nu al societății treaba merge în continuare ca pe roate. De asemenea, cei care au avantaje de pe urma afacerilor, profită de pe urma acestor lacune ale legii.

Ce spun constănțenii

Pentru că problema este deja un fenomen, constănțenii s-au împărțit în două tabere. Unii dintre ei îi acuză pe șoferi și pe patroni, în timp ce alții nu le dau dreptate pasagerilor care se urcă, deși acestea sunt pline. Unii dintre ei au și soluții pentru ca o parte din probleme să fie rectificate.

"Problema este că patronii microbuzelor sunt atât de zgârciți încât nu se îndură să plătească un om care să se ocupe de taxarea călătorilor. Trebuie dată o lege clară în care să se specifice că șoferul nu mai are voie sub nicio formă să se mai ocupe de bani. El trebuie să fie atent la condus nu la numărat bani, pentru că nu este normal", a transmis un cititor Cuget Liber. Mai mult, călătorii au semnalat și o altă problemă în ceea ce privește supraaglomerarea mașinilor. Pe lângă siguranța care lipsește cu desăvârșire, oamenii sunt ținte sigure ale infractorilor. "De la o vreme s-au înmulțit și hoții și unele maxi taxi nu au camere de filmat. Se fură portofele și telefoane mobile într-o veselie", a declarat un constănțean.

"Într-o dimineață am prins un maxi taxi liber. Toți călătorii stăteau jos, ba mai mult erau încă 2-3 locuri libere. La un moment dat îl aud pe șofer vorbind la telefon cu altul și îi spunea că are doar 10 călători și ar trage pe dreapta sau o să încetinească că nu poate să meargă așa gol. Cu cât e mai plin microbuzul cu atât face șoferul mai mulți bani", povestește indignat un alt cititor al ziarului Cuget Liber.

Un alt cititor, Cornel Păduraru a comentat pe site-ul Cuget Liber: "Și revenim iar la problema discutată. Or fi șoferii de maxi taxi nesimțiți, idioți, cretini sau cum vreți voi să le mai spuneți... Dar cum se pot numi călătorii?!? Dacă vezi că mașina este plină de ce te urci în ea? Sau de ce te înghesui în ea? Vrei să ajungi la destinație, ai mai multe variante. Și după ce că te îmbulzești ca vita, da, călătorul se îmbulzește că șoferul nu are cum să îi împingă de la spate pe călători, ne mai și trezim să comentăm că nu suntem tratați nu știu cum. Dar comportamentul nostru este de vină. Așa că până să aruncăm cu pietre într-un șofer care face ce-i cer patronii hai să ne civilizăm noi și să nu ne mai îmbulzim într-un microbuz când nu mai este loc. Îmi place la nebunie să aud sau să citesc comentarii de genul «afară nu se face așa» sau «afară nu-i așa», dar dacă vrei să fii tratat ca afară învață să te comporți ca afară. Nu aștepta să fii tratat ca afară în timp ce tu te comporți ca un român autentic."

"Pe bune??? Centuri de siguranță? De unde dracu, când abia stau scaunele că sunt rupte, cad pe tine... sau deschide ușa și te trezești că iei după tine chederul. Sunt full de dimineață până seara. Noi suntem de vină că ne urcăm, dar într-adevăr muncim și ne dorim să ajungem mai repede acasă. Ce putem face noi dacă poliția doarme?", a spus Roxana.
"Nu înțeleg pentru ce atâta tam-tam. Dacă nu vă convin condițiile din maxi taxi nu călătoriți cu ele. Toată lumea are ceva de comentat despre condiții dar stau tot la colțul străzii și fac cu mâna să îi ia și pe ei pentru a-i duce la muncă. Dacă doamne ferește unul din ele nu oprește să îi ia pentru că sunt ultra-încărcate e foc și pară și țipă că sunt nesimțiți șoferii și că din cauza lor se întârzie la munca. Sunt curioasa dacă s-ar scoate aceste maxi taxi din circuit cu ce ați mai merge la muncă în Mamaia? Pe jos? Nu prea cred...toți suntem comozi și vrem să fim luați din fața scării și duși unde avem treaba cu bani puțini și tot noi suntem cei care dăm în cap celor care ne fac acest favor. Pentru ca ceva să meargă în țara asta ar trebui întâi să ne mai ținem noi gurile spurcate și să nu mai stăm să înjurăm pe forumuri șoferii de maxi taxi, ca apoi să coborâm din case și să ne urcăm în primul maxi ieșit în cale...", a povestit o călătoare.


Comentează știrea

19 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Pintea
30 iulie 2015
Cine este de vina

Primaria mun Constanta este vinovata de situatia jalnica a transportului in comun .Daca exista o societate de transport in comun puternica cu trasee care sa corespunda dezvoltarii orasului si care sa tina seama de sugestiile calatorilor alta ar fi situatia .Microbuzele prin pretul biletelor ,lungimea traseelor , a timpului de asteptare in statie ,a duratei cursei sunt peste autobuzele regiei.Ieri am plecat cu linia Delfinul la orele 18.40 de la Caraiman Mamaia am coborat la Pescarie -linia 102,la Cora am urcat in autobuzul 48 si am ajuns la CFR Palas la 19.40-pret 4.5 lei.Cu microbuzul 310 la dus de la CFR Palas la Caraiman am facut 30 minute ,am platit 2 lei si nu am fost obligat sa schimb 3 mijloace de transport .In Bucuresti se studiaza posibilitatea eliminarii tarifelor pentru călatorii . 60.% dintre calatorii ibucuresteni nu valideaza cardurile,oare cati de la noi composteaza biletele, Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice București (AMRSPB) susține că RATB ar face mai mulți bani dacă ar asigura gratuit serviciul de transport public. De fapt, banii încasați de RATB de la călători reprezintă o parte infimă din bugetul Regiei. "Raționamentul unei astfel de soluții decurge din faptul că veniturile obținute de regie din vânzarea titlurilor de călătorie și abonamentelor reprezintă valori nesemnificative. În realitate, producția vândută realizată de regie reprezintă aproximativ 30% - 40% din volumul subvenției. Evident că vor dispărea o serie întreagă de cheltuieli generate de activitatea de vânzare a biletelor și abonamentelor: cheltuielile cu personalul pentru casiere și controlori, cheltuielile cu suportul material al titlurilor de călătorie (o valoare de 3.532.885 lei la nivelul anului 2013), cheltuieli cu întreținerea și exploatarea centrelor de vânzare etc.(...) ", se explică în raportul AMRSPB.

Cristian
30 iulie 2015
DESFINTATE

Buna ziua, singura solutie este shimbarea tuturor autobuzelor RATC cu altele noi ELECTRICE ,( se evita si furtul de combustibil atat de soferi cat si de superiorii care le alimenteaza ) supravegheate video in interior, statii noi acoperite si un sistem de autotaxare pe baza de cartela cu soferi care conduc responsabil si DESFINTAREA maxi-taxi ... lasate doar pentru localitatile din afara orasului Constanta . Dar cu anumite microbuze maxi-taxi special concepute pentru toate categoriile de persoane, cu usa laterala hidraulica cu doua punti pe spate, foarte late si incapatore ! Si cel mai inportant este ca ziarul Cuget Liber nu a precizat CINE sunt patronii acestor Firme de Transport Persoane in regim Maxi-Taxi . Cat de multa INFLUENTA au asupra autoritatilor asa fel incat sa faca ce vor pe soaselele Constantene...

b
30 iulie 2015
b

Mafie,mafie si iar mafie.Jegurile de soferi nu fac cinstit o paine,fura cinstit o paine.Acesti soferi nu merita numiti asa si nu merita sa aiba carnet.La cum conduc ei ar trebui ca politia sa le dea amenda la fiecare 100m.Dar nu are cine ca "politia e cu ei".Daca le-ar lua carnetul ar fi cei mai disciplinati soferi.Se mai face bine orasul asta vreodata?A murit si speranta.

cetatean
30 iulie 2015
305

va pot spune ca traseul 305 arata ca niste cotete,fac o ora din km,5 pana in mamaia,sunt bune de dus morti la groapa ca nu mai ajung.

Nelutu
30 iulie 2015
K

M

Bdhhhf
31 iulie 2015
......

Singuri care pot lua masuri sunt cei de la primarie care ar trebui sa le ia licenta de transport in ct. Daca primaria lear lua licenta de transport RATCul sar relansa, calatori sar deplasa in siguranta si participanti la trafic ar fi scutiti sa suporte in trafic nesimtirea si disperarea unor soferi pe conserve cu motor care cara sardine in saramura proprie.

......
31 iulie 2015
Ydyduduf

Sa va zic cum e treaba cu ei: primaria a dat licenta la GMS, astia au putine microbuze, si au inchiriat licenta altor patroni care au doua trei microbuze. Acestia au pus pe microbuze soferi carora le impune sa le dea o suma de bani fixa zilnic si restul ramane soferului. Din suma asta care ii ramane soferul baga motorina si restul sio baga in buzunar. Din cauza asta avem soferi disperati sa faca bani si care sunt in stare sa ia si vrabia din pom sa o care. Ca logic cu cat face mai mult cu atat ii ramane mai mult si poate pune la ciorap pt zilele in care nu face sa ii dea patronului. Iar patronul din suma aia fixa care o primeste de la sofer ii da lu GMS si restu ii baga la buzunar ca nu il intereseaza si de masina ca lui ii vine suma fixa pe zi.

madalina
31 iulie 2015
maxi taxi

Mergeti cu taxiul fratilor,mergeti singur in masina,aer conditionat ba chiar puteti fuma si o tigara! Balamucul asta e pe timpul sezonului cand turistii si chiar constanteni pleaca la plaja cu trupa de copii cu colace si mingi umflate,ca de ce sa le umflam de cate ori mergem la plaja. Am si eu trei copii,dar prefer sa plec cu autobuzul. Ce-i drept ne convine sa mergem cu 2lei din km 4-5 pana in mamaia,dar cu aceste maxi taxi merge lume si la munca ....nu doar la plimbare

viovio
10 octombrie 2016
gms

Eu cred cacsunteti cretini.De aia va urcati in gms ca vacile si boi ca nu sunt bune soferii nu au nici o vina ca transporta animale pt ca voi vreti asa si nu mai va da-ti balene ca nici măcar nu cunoasteti ce chinuiti sunt soferi si cu bilete te caci pe ele ca bani nu ii baga in buzunar ei da o suma impusa de patron.se caca patronul pe bilete lor asa ca nu ai vb ca prostii fără sa cunoasteti ce se intampla

19 comentarii. Pagina 2 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.2477 secunde