NE CREDEȚI PROȘTI? Autoritățile șochează: ÎN CONSTANȚA, MAXI TAXI NU TRANSPORTĂ PASAGERI ÎN PICIOARE

13521
10
NE CREDEȚI PROȘTI? Autoritățile șochează: ÎN CONSTANȚA, MAXI TAXI NU TRANSPORTĂ PASAGERI ÎN PICIOARE - jos-1458494253.jpg
Cotidianul "Cuget Liber" a intrat în posesia unor informații extrem  de interesante, de la Ministerul Transporturilor, în legătură cu firmele de transport persoane care își desfășoară activitatea pe raza județului Constanța. Controale se fac, amenzi se dau, dar nu s-a ridicat nicio licență de mai bine de un an. Acesta a fost, pe scurt, răspunsul dat de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier care se ocupă, sau cel puțin ar trebui să se ocupe, cu suspendarea sau anularea licențelor în Constanța. 


"De la începutul anului 2015 și până în prezent, nu s-au aplicat măsuri de suspendare/retragere a licenței de transport/comunitare sau certificatului de transport în cont propriu pentru operatorii de transport rutieri/întreprinderile de transport în cont propriu care au sediul în județul Constanța. De asemenea, menționăm că, în această perioadă, în județul Constanța, inspectorii din cadrul ISCTR au verificat un număr de 884 de autovehicule care efectuau transport persoane prin servicii regulate, în urma cărora au fost aplicate 56 de procese verbale de constatare a contravențiilor, în valoare de 138.100 lei", se arată în comunicatul emis pe adresa redacției. 


Tot ISCTR a ținut să precizeze că nerespectarea "de către conducătorul auto a obligației de a efectua transport rutier de persoane numai în limita numărului de locuri înscris în certificatul de înmatriculare/certificatul de clasificare este considerată o încălcare foarte gravă, care se sancționează contravențional, cu amendă de la 9.000 lei la 12.000 lei. În acest caz, suplimentar față de amenda contravențională, inspectorii ISCTR aplică și măsura administrativă de suspendare a atestatului/certificatului care atestă competența/calificarea profesională a conducătorului auto". 


Ne întrebăm în acest caz, care au fost motivele care au stat la baza inactivității totale ale ISCTR-ului în ceea ce privește suspendarea licențelor. Cu greu poate fi crezut că, din cele 884 de autovehicule verificate de la începutul anului 2015 și până în prezent, nu a fost depistat niciun microbuz în care pasagerii erau transportați ca sardinele. Asta în contextul în care, în fiecare zi, putem observa microbuze arhipline, amendate pe bandă rulantă de polițiștii rutieri. 


"S-a terminat cu licențele,nu vor mai exista"


Deputatul Mihai Lupu, președintele Comisiei pentru transport și infrastructură din Camera Deputaților, le-a cerut directorului Direcției Rutiere din cadrul MT, Adriana Kalapis și inspectorului șef al ISCTR, Dorin Ștefan, să ofere explicații în această situație cel puțin bizară. Aceștia urmează ca, în cursul săptămânii, să prezinte o situație concretă asupra motivelor care au stat la baza acestei inactivități a inspectoratului, prin prisma licențelor nesuspendate în condiții de încălcări grave ale legislației. ISCTR acuză, în mod neoficial, mari probleme de personal și anumite litigii care se află în curs de soluționare pe rolul instanțelor. 


Tot în mod neoficial, Ioan Alexandrescu, inspectorul șef ce are în aria de competență județele Constanța, Brăila, Călărași, Ialomița și Tulcea, este pe picior de plecare, fiind bănuit că ar fi partizanat cu anumite firme de transporturi din județele menționate. 


"Sunt multe firme care nu ar fi trebuit să fi câștigat licitațiile. Este ca un cerc vicios, normal ar trebui să se suspende licențe sau să se facă ceva, dar ei motivează legea și niște litigii. Oricum, începând cu anul 2019, va trebui să implementăm directivele Uniunii Europene 108 și mai ales Regulamentul de Mobilitate Publică 1370, prin care va fi necesar să fie încheiate contracte. S-a terminat cu licențele, nu vor mai exista și în locul lor se vor face contracte de prestări servicii publice. Până în 2019 trebuie să aibă loc aceste schimbări", a declarat, pentru "Cuget Liber", deputatul Mihai Lupu. 


Comentează știrea

autor
21 martie 2016
La pușcărie cu penalii ăștia

Păi cum să le ridice licențele , când cei care le-au dat îi și controlează și au încasat mii de euro șpagă pentru fiecare licență în parte , trebuie să intre DNA-ul și peste ăștia că nu se mai poate altfel !

Gabi
21 martie 2016
Evaziune fiscala

De biletul pe care trebuie sa-l primesti in schimbul pretului platit pentru calatorie, nici nu se pune problema! Fac astia evaziune fiscala la greu. Pesemne ca patronii sunt protejati la nivel inalt.

Nea' Gicu
21 martie 2016
Continuati investigatia din interior !

Veti avea ce scrie ! Soferi mult prea obositi , conduc 14-16 ore pe zi , linii subinchiriate de GMS la diversi dubisti , evaziune , agresivitate in trafic ....nu pot sa ma urc in autobuz din statie ca vine un dubist care-i taie fata si opreste in refugiu , siguranta calatorului egala cu zero , etc ...aveti ce scrie !

Laurentiu
21 martie 2016
Controale anuntate

Sa vă spunem ce se mai întâmplă si intre soferii care se anunță telefonic intre iei si lasă călătorii în statii când sânt controalele. ........

GOGU
21 martie 2016
VRAJEALA

Domnu secretar de stat ne crede Prosti , licente de trase sunt judetene si interjudetene pana in dec.2019, dar in cazul de fata avem transport local FARA LICENTA , ce s-a emis de PRIMARIE UN AVIZ DE TRASEU in contravaloare de 340lei pe operator . Aven doi operatori DORADA si GRUP MEDIA SUD CE AU ACESTE AVIZE mai departe subinchiriaza ZILNIC conta sumei de 200lei /zi la firme mai mici si fara a elibera facturi pe toata suma existand cca 100 microbuze subinchiriate.Acum itelegeti unde e jmecheria la Primarie si cei 2 operatori .Iar tov. Alexandrescu are obligatii de partid . ,

ALEX
21 martie 2016
LICENTA

Asai Gogule ai dreptate Talhari sunt cei 2 operatori si Primaria ce NU DA licente si lasa ce cei 2 sa perceapa taxa de jmecher zilnica .Grup Media Sud si Dorada sunt atat de tari incat stabilesc si traseele RATC-ului iar primaria executa .

adevar
21 martie 2016
adevar

Va credem animale bolnave psihic si nu va vrem in republica mea

Calator
22 martie 2016
Maxi Taxi

Probabil ca la cat de inghesuiti sunt pasagerii acestia nu mai atig podeaua cu picioarele si se considera ca leviteaza. Niste sicriie pe roti aceste microbuze.

alexe
22 martie 2016
maxi taxi

este o mizerie de transport...demna de lumea a 14-a ... dar atata timp cat produce bani, si albi si negri, atata timp cat smecherii care trebuie sa controleze isi iau spagile si practica asta merge inainte, ce mai conteaza ? cum sa fie transport decent in Constanta cand mizeriile astea, cosciuge pe roti, circula? Sunt atatea orase care nu au decat transportul local, gen RATC si totul e curat si decent. Asta e inca o mostenire de la gibonul de Mazare, care a impins spre faliment RATC. Sper sa dispara capusele astea cu rablele lor cu tot si sa se organizeze un transport asa cum trebuie.

fost sofer
22 martie 2016
control lipsa

cine sa controleze daca seful de la control este ruda patronului de la DORADA si este si in cobinatie , adica are si el masini care lucreaza pe traseele din Constanta. Se invart bani nu gluma , evaziune la greu . La predarea banilor la sfarsit de program nici nu se numara. ANTIFRAUDA , AM INTELES CA AVETI DREPT DE OPRIRE IN TRAFIC, NU V-AM INTALNIT.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3695 secunde