Cum vrea Guvernul să rezolve criza de specialiști din primării

165
Cum vrea Guvernul să rezolve criza de specialiști din primării - cumvreaguvernulsarezolvecriza-1663955433.jpg
Criza de specialiști afectează profund nu doar unitățile economice, ci și instituțiile administrației locale. Iată, la această dată, în specialitatea urbanism din cadrul autorităților administrației publice locale sunt vacante 1.571 de posturi, în controlul financiar preventiv sunt vacante 451 de posturi, iar în domeniul achizițiilor publice, 1.925 de posturi. În ciuda anunțurilor repetate, nu există doritori pentru ocuparea acestor posturi.

Situația tinde să devină critică. Drept urmare, Guvernul a venit cu următoarea soluție: pe viitor, unitățile administrativ-teritoriale vor înființa consorții, care le vor permite să folosească în comun specialiștii de care dispun. Domeniile care fac obiectul de activitate al acestor consorții sunt: amenajarea teritoriului, urbanismul, autorizarea executării lucrărilor de construcții, inițierea și realizarea de investiții, domeniul juridic și cel financiar, achiziții publice, administrarea taxelor și impozitelor locale.

Aceste prevederi sunt cuprinse în proiectul de lege pentru modificarea și completarea Codului administrativ aprobat în ședința de guvern din 21 septembrie 2022.

Pe termen scurt, soluția propusă de guvern ar putea da roade, asigurând o mai bună folosire a resurselor umane de care dispun primăriile. Dar pe termen mediu și lung, criza va continua să se adâncească, dacă guvernanții nu iau măsuri radicale pentru diminuarea fiscalității asupra muncii și stoparea exodului de specialiști, pentru reorganizarea teritorială și reducerea numărului unităților administrative, așa cum au cerut camerele de comerț din România.



Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5433 secunde