X

Premierul Marcel Ciolacu susţine modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța

181
1
Premierul Marcel Ciolacu susţine modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - marcel-ciolacu-port-1695919108.jpg
Premierul României a anunțat recent proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) privind aprobarea declanşării procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa. 


Lucările de modernizare feroviară vor facilita transportul mărfurilor din Portul Constanța și curpinde două etape, prima aflată în raza localității Valu lui Traian şi etapa 2, aflată pe raza unităţilor administrativ – teritoriale din Agigea, Constanţa şi Valu lui Traian - judeţul Constanţa. Marcel Ciolacu a precizat că „acest fapt va permite primelor două etape la aceste lucrări majore de infrastructură feroviară, pentru ca Portul Constanța să-și consolideze rolul strategic, mai ales în privința exporturilor de cereale”. Potrivit notei de fundamentare, impactul social al acestui proiect „prezintă avantaje tehnice, economice şi sociale, având un impact pozitiv asupra aşezărilor umane şi a altor obiective din vecinătatea lucrării”.


Reţeaua de transport feroviar din România este conectată la reţeaua de transport feroviar europeană şi deserveşte deopotrivă transportul de călători cât şi transportul de marfă. Portul Constanța este portul principal al României și principal nod de acces maritim al Coridorului Rin-Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar național și de rețeaua centrală TEN-T.


Comentează știrea

fani
29 septembrie
solutii

Incepeti cu tunelul de cale ferata dela poarta 4 ,abandonat intentionat ,astfel ca portul Constanta sa nu aibe rol strategic ! De ce sa fie legatura directa intre Palas si port ,cand se poate ocoli cativa zeci de Km.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.7074 secunde