Sfatul medicului - Controlaţi nivelul zahărului din sânge prin alimentaţie

Miercuri, 16 Iunie 2021, 20:25
525
Este foarte important să vă ţineţi sub control nivelul zahărului din sânge, mai ales dacă doriţi să încetiniţi procesul de îmbătrânire şi să fiţi sănătoşi. Mai mult decât atât, trebuie să ştiţi că un nivel crescut al glicemiei slăbeşte sistemul imunitar şi poate duce la obezitate şi la creşterea riscului de infarct şi accident vascular cerebral. Pentru a vă menţine sănătatea, puteţi consuma cât mai multe mere. De ce? Coaja de măr conţine quercitină, un antioxidant care reduce riscul de diabet.

„Merele conţin apă sub formă legată care antrenează o parte din glucoză pentru a fi eliminată prin urină. De asemenea, merele au un conţinut ridicat de fibre care asigură un tranzit intestinal mai bun şi eliminarea glucozei”, explică nutriţionistul Ionuţ Ştefan. Ca urmare, o persoană cu diabet poate consuma maximum 400 de grame de mere pe zi, iar una sănătoasă, cel mult o jumătate de kilogram.

Totodată, puteţi introduce în alimentaţie asparagusul, care contribuie la menţinerea nivelului de zahăr din sânge. Asparagusul conţine multă vitamina C, care protejează ţesuturile de ateroscleroză, afecţiune favorizată de diabet. Asparagusul se poate adăuga în salate sau se poate consuma sub formă de ceai. Şi fasolea păstăi este recomandată nu numai pentru sănătatea inimii, ci şi pentru combaterea diabetului. De-a lungul timpului s-a demonstrat că tecile de fasole au efect de scădere a glicemiei. Nu în ultimul rând, broccoli este o sursă foarte bună de quercitină, şi, în plus, conţine multă vitamina C şi potasiu. Nu uitaţi nici de morcovi, care conţin carotenoizi, antioxidanţi care protejează inima şi menţin nivelul insulinei. Atenţie, însă! Morcovii trebuie consumaţi cruzi, pentru că prin fierbere, fibrele se mărunţesc şi se poate absorbi din ele o cantitate mare de glucoză.


Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2712 secunde