Cum pune RADET bețe-n roate celor care vor să se debranșeze

4494
16
Cum pune RADET bețe-n roate celor care vor să se debranșeze - debransare-1341504881.jpg

Articole de la același autor

Pentru mulți constănțeni, debranșarea de la sistemul centralizat de încălzire reprezintă o soluție pentru a nu mai plăti facturi uriașe

la întreținere, la iarnă. Însă chiar și acest lucru reprezintă o încercare, dosarul de solicitare a debranșării fiind foarte stufos și condițiile foarte stricte. Tocmai de aceea unii ajung să se lase păgubași sau chiar să le fie respinsă cererea.

Constănțenii au ajuns să se plângă că RADET le pune bețe în roate și face orice ca să împiedice debranșarea lor. De la taxă de debranșare de câteva sute de lei, până la procese-verbale complet inutile, cetățenii se arată nemulțumiți de birocrația și ritmul greoi cu care se face procedura de renunțare la sistemul centralizat de încălzire.

"Consumatorii care vor să se debranșeze de la sistemul centralizat de încălzire trebuie să vină la registratura regiei pentru a cumpăra o cerere tipizată necesară obținerii avizului de debranșare. Necompletarea tuturor datelor solicitate în anexele formularului, cât și neprezentarea documentelor necesare enumerate în procedura de debranșare atrage în consecință neaprobarea cererii de deconectare ori debranșare", explică purtătorul de cuvânt al RADET Constanța, Liliana Enache.

Potrivit acesteia, până în prezent au fost depuse 264 de cereri de eliberare a avizului favorabil pentru decontare sau debranșare. "Deocamdată, acestea sunt în lucru. Nu știm câte vor primi sau nu avizul favorabil, deoarece, în cazul în care comisia mai solicită vreun document, abonatului i se trimite acasă o adresă oficială scrisă și acesta are la dispoziție 30 de zile pentru a-și completa dosarul", a mai adăugat Liliana Enache.

Fără taxă de debranșare

De cealaltă parte, oamenii spun că reprezentații RADET îngreunează prea mult procedura.

"Am ajuns să cred că sunt de rea-voință. Ne cer o groază de acte și procese-verbale. Dacă vecinii mei sunt de acord, asociația este de acord, ce vor mai mult de atât?", a de-clarat, pentru "Cuget Liber", Ion Petcu, din cartierul Tomis III.

Un alt cititor este de părere că RADET face un abuz atunci când impune ca el să aibă acordul final.

"Pentru debranșare nu este nevoie de acordul RADET. Contractul de furnizare de energie electrică este între asociația de proprietari și RADET. RADET este proprietar pe rețeaua de distribuție până la gigacalorimetru. După acesta, relația este între proprietarul apartamentului și asociație", spune bărbatul.

Alt constănțean vrea să nu fie impusă o taxă de debranșare: "Nu sunt de acord cu taxa de debranșare. Eu nu am contract cu ei, asociația are. Iar când m-am mutat în bloc, nu m-a întrebat nimeni cu ce vreau să mă încălzesc".

Reclamații și la UAP

De cealaltă parte, președintele Uniunii Asociației de Proprietari consideră că toate condițiile RADET sunt cele impuse de legile în vigoare.

"Am primit și noi foarte multe reclamații cum că RADET le pune tot soiul de opreliști privind debranșarea, dar opreliștile sunt puse de lege, de un ordin al ANRSCE. Acesta dă vreo cinci condiții cumulative pentru debranșare. Nu sunt ei de vină. Ei pot să fie acuzați că vor să vândă căldură, că din asta trăiesc. Am cerut și eu RADET condițiile puse, să le analizez, să văd dacă este ceva în plus față de legislație. Noi o să intervenim. Oamenii sunt supărați că li se cere și un proiect întocmit de o persoană autorizată, pentru că asta îi costă în plus", ne-a explicat Marcel Dragu, președintele UAP.

Comentează știrea

16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Geo
6 iulie 2012
Bataie de joc

e vor cei de la RADET este bătaie de joc. Întrevadă ei cer documente conform legii dar mai pun și de la ei. Exemplu, de ce este nevoie de copie legalizata după actul de proprietate a casei? În ordinul 91/2007 spune ca nu te poți debranșa dacă nu exista nici o alta debranșare iar ei au adăugat (debranșare totala). Vor hotărârea adunării generale în original lucru aproape imposibil pentru că originalul rămâne la dosarul asociației și ar trebui sa faci cite o ședință pentru fiecare locatar. Trebuie sa faci dovada unui sistem de încălzire. Îmi iau centrala termica și stau si ma uit la ia dacă nu-mi aproba. Vor 160 lei la depunerea actelor dar în situația aprobării mai cer 500 lei pentru debranșare chiar dacă nu vin ei sa debranșeze apartamentul. Ei iau din legislație numai ce le convine dar nu respecta atribuțiile contractuale. Toți cei care au montate repartitoare au instalația dezechilibrata hidraulic iar RADET conform Ordinului 91/2007 art. 135 ar trebui sa o reechilibreze dar cunoaște cineva în Constanta pe cineva care a beneficiat de aceasta echilibrare? Îmi este teama ca UAPC tine cu RADET nu cu asociațiile de proprietari. Apropo. Cererile de debranșare au depășit de mult 10.000 iar ei spun ca sunt doar 264. Și nu am prins toate aberațiile pe care la cere RADET.

Geo
6 iulie 2012
Scuze

Îmi cer scuze pentru modul neglijent în care am scris.

JOHN
6 iulie 2012
SFAT

INCHIDETI ROBINETUL DINAINTEA GIGACALORIMETRULUI SI NU MAI CUMPARATI CALDURA FURNIZATA DE RADET!!!! NU VA POATE OBLIGA NIMENI SA CUMPARATI GIGA LA PRETUL IMPUS DE EI, ASTA DACA AVETI SOLUTIE ALTERNATIVA DEJA FEZABILA.

Mishu
6 iulie 2012
marcel Dragu = IMPOSTOR

Nu-l mai interbati pe acest impostor Marcel Dragu!!! Un terchea-berchea care se prezinta inginer , dar nici el nu stie in ce domeniu tehnic s-a pregatit in tinerete... Cat despre gradele obtinute in armata (pana la cel de contraamiral atunci cand a fost pensionat), i-au fost acordate pentru devotamentul fata de PCR (comunisti!!!). O hahalera de om care i-a facut campanie luii Mazare , ptr a se alege si el cu un ciolan....Un caraghios si o jigodie cu un comportament despre care un medic psihiatru ar putea scrie o carte cat DEX-ul...

COMSA POMPILIU
6 iulie 2012
Cum pune RADET bețe-n roate celor care vor să se debranșeze

Bziua Presedintele UAP nu este bine informat sau nu este de buna credinta. Niciuna dintre pretentiile sau anexele cerute de RADET nu este legala. Vom analiza mai jos aceste Anexe. Presedintele UAP ,prin remarcile pe care le-a facut inseamna ca acheseaza la aberantul ART 246 din Ordin 91/2001 al ANRSC care transforma un cetatean liber al Romaniei, intr-un consumator captiv , impotriva oricarei evidente si a Legii proprietatii. Prevederile acestui articol , neconstitutional si ilegal este nul si void intrucat incalca elementul principal al dreptului la proprietate. Revenind la RADET Constanta, al carui Jurist isi permite sa aprobe ca o solicitare a RADET sa instige la eludarea legii si la transformarea in infractor al oricarui proprietar care doreste sa debranseze apartamentul de la sist centralizat de incalzire, voi efectua o radiografie a celor cinci anexe solicitate. a. Situatia datoriilor pe care proprietarii { toti proprietarii, in cazul meu 92 ] din blocul ------- o au fata de Asoc de Propr. Ce cauta ingerinta RADET in evidentele contabile a Asoc de Proprietari ? Care este legatura cu avizul de debransare ? b. Situatia datoriilor Asoc de Proprietari ----- catre Radet , defalcata pe fiecare imobil in parte . Nu exista nici o legatura de cauzalitate intre solicitarea unui aviz de debransare si o eventuala datorie a Asoc de propr catre RAdet pentru nu stiu care imobil apartinator Asociatiei . Deci de ce trebuie sa influienteze acordarea avizului ? c. Anexa 3: Hotarirea Adunarii Generale a Asoc de Proprietari nr. --- pentru debransarea ap nr ... din blocul --- si care contine un tabel nominal cu nr. apartam, numele si prenumele proprietarului, seria si nr actului de identitate , etc... Solicitind acest lucru Radet instiga cetateanul sa incalce prevederile L 677 / 2001 , transformindu-l in infractor prin obligarea acestuia de a colecta date personale si de identitate a unor concetateni , acesta nefiind " operator de date personale cu caracter personal " conform prevederilor legale, dar nici Asoc de Proprietari nu are aceasta calitate / autorizare. d. ANEXA 4 : Acordul vecinilor din care sa rezulte ca sunt de acord cu debransarea si cunosc influentele debransarii asupra conditiilor de confort si de mediu din spatiile pe care le detin in proprietate ; Este o grava imixtiune in relatiile intre vecini, o interventie pe care nu a cerut-o nimeni si care instiga la certuri si eventual atitudini penale; atit timp cat RADET solicita ca cel ce se va debrasa trebuie sa faca dovada inlucuirii sistemuli de incalzire cu unul similar, privat. Poate vecinul meu sa imi conteste dreptul de a incalzi apartamentul cu surse electrice ? , de exemplu panouri radiante, sau centrala termica electrica, etc ? Si care este modificarea conditiilor de confort ... de care ar putea fi lezat vecinul , daca eu instalez alt sistem de incalzire ? e. ANEXA 5 : Situatia apartamentelor si suprafetelor radiante / echivalente termice aferente instalatiei de incalzire centralizata din condominiul -------- ; De ce RADET Constanta isi permite sa solicite o evidenta interna Asoc de Locatari [ suprafetele radiante] atit timp cat competentele RADET se opresc la bransamentul condominiului, la gygacalormetru [ aparat de masura care le apartine] ? Radet nu are nici un fel de competente in bloc si cu atit mai mult la mine in apartament, ca fiind proprietate privata inalienabila. Concluzia este foarte clara: Radet Constanta , prin mijloace ilegale , prin interpretarea tendentios a unor prevederi ale legislatiei Romaniei nu permite de bransarea si transforma cetateanul in consumator captiv. Daca nu ne sprijiniti Dvs. Media sa inceteze aceste abuzuri se pare ca nu este alta cale decat instanta de judecata sau alte actiuni civice. ,

karadeniz
6 iulie 2012
sunt si alte solutii

Hai sa fim seriosi. Eu ca proprietar de apartament am contract cu RADET. Chem un instalator imi scot caloriferele, blindez racordurile la coloanele de distributie si anunt printr-o cerere scrisa asociatia de proprietari ca nu mai beneficiaz de agent termic. Ce or sa faca, sa ma dea in judecata, sa ma amendeze. Nu prea cred.

flori
25 iulie 2012
debransare radet

Am si eu o intrebare: A ajuns cineva in justitie? M-ar interesa o asociere cu cei interesati de un demers in acest sens.

catalin
1 august 2012
debransare radet

Da , tocmai mi s-a respins cererea de debransare - prin ordonanta presedintiala - pe motiv de inadmisibilitate , o sa fac recurs si inaintez si pe drept comun ...

Debransare
5 august 2012
Debransare: RADET se comporta ca o tarfa obraznica si hoata. Singura sansa este desfiintarea RADET

RADET trebuie desfiintata. Un 'consumator European' care are 'drepturi' nu poate fi CONSUMATOR CAPTIV la o fundatura poreclita 'radet' sau 'rachet' sau cam asa ceva... Oricum suntem bataia de joc a Romaniei pentru rolurile asumate de un anumit plantator de palmieri de plastic si oricum el nu va face nimic. Trebuie noi sa fim gospodari si sa ne organizam, fara cutre politice.

Debransare
5 august 2012
Intr-adevar, asta este solutia.

Cred ca strategia de 'sensibilizare' trebuie sa contina: a. asociere sau consiliu al asociatiilor de locatari; b. actiune in justitie; c. proteste la Consiliul Concurentei; d. protest la CEDO in care responsabil pentru toata porcaria trebuie facut Mazare si numai el. e. Mazare trebuie luat de ceafa sa de pilot din WWI sau ofiter german din WWII si bagat cu nasul in propriul rahatel denumit 'radet'; el trebuie sa fie paratraznetul nemultumirilor ca sa fie determinat sa faca ceva si pentru oras.

Răspuns la: debransare radet
Adăugat de : flori, 25 iulie 2012
Am si eu o intrebare: A ajuns cineva in justitie? M-ar interesa o asociere cu cei interesati de un demers in acest sens.
16 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 16 Iunie 2012
Stire din Social : Repartitoare sau debranșare?
Pagina a fost generata in 0.5405 secunde