Cum vrea Primăria Constanța să rezolve problema locurilor de parcare
Articole de la același autor
"Din toate calculele preliminare pe care le-am făcut împreună cu arhitectul șef, Constanța este orașul cu indicele de motorizare cel mai ridicat din România. Orașul nostru a fost proiectat aproape în totalitate în socialism, în care așteptai aproape o viață pentru o mașină și, după ce ți-o luai, mergeai o duminică da, alta ba. În mod evident, Constanța nu a fost pregătită pentru asaltul acesta și pentru această evoluție exponențială a numărului de autoturisme", a explicat primarul Constanței, Decebal Făgădău.
Astfel, conform noului regulament, construcțiile administrative trebuie să asigure un loc de parcare la 80 de metri pătrați, pentru funcțiuni care nu generează trafic de utilizatori sau un loc la 40 de metri pătrați, pentru cele cu acces public la ghișee, birouri și relații cu publicul.
Parcări mai mari la centrele comerciale
Pentru construcțiile comerciale mai mari de 50 de metri pătrați, se va asigura minimum un loc de parcare pentru fiecare 35 de metri pătrați din suprafața utilă a ariei de vânzare sau un loc la 50 de metri pătrați, pentru cele unde este un număr mai redus de clienți, unde nu sunt produse de larg consum, cum ar fi anticariate, galerii de artă, desfacere de produse manufacturiere etc. În ce privește restaurantele, barurile și alte unități de alimentație publică, acestea trebuie să asigure minimum un loc de parcare la patru locuri de masă, respectiv un loc de parcare la opt metri pătrați de suprafață utilă a sălii de consumație.
În cazul construcțiilor de cult, aici trebuie asigurate cinci locuri de parcare pentru fiecare obiectiv, iar pentru muzee, biblioteci, case de cultură, teatre, cinematografe, se va asigura minimum un loc de parcare pentru spații cu suprafața utilă între 50 și 150 mp.
Pentru unitățile de învățământ, creșe, cămine pentru elevi sau studenți, investitorii trebuie să asigure un loc de parcare la trei cadre didactice, iar pentru cele universitare, un loc de parcare la zece studenți și între unu și trei locuri de parcare pentru autocare. Cât despre spitale, clinici medicale, centre de recuperare medicală, se vor aplica normativele specifice acestui tip de con-strucții. Pentru policlinici și clinici de specialitate, se va asigura un loc de parcare la 50 de metri pătrați, la azilele de bătrâni - un loc de parcare la 20 de paturi, dar nu mai puțin de cinci locuri de parcare, în special pentru angajați.
Referitor la construcțiile sportive, cum ar fi complexurile, sălile polivalente, bazine de înot, stadioane, patinoare, poligoane pentru tir, acolo unde nu există tribune, trebuie amenajat un loc de parcare la 250 de metri pătrați de teren de sport, iar unde sunt tribune, cel puțin un loc de parcare la 250 mp de teren de sport plus un loc de parcare la 20 de locuri în tribune. Se vor prevedea două locuri pentru autocare la obiectivele majore, cu peste 200 de locuri în tribune.
În cazul ștrandurilor, va fi un loc de parcare la fiecare 200 de mp din suprafața terenului, pentru piscinele acoperite fără tribune un loc de parcare la cinci dulapuri individuale de vestiar, iar la cele cu tribune, un loc de parcare la cinci vestiare, plus un loc de parcare la 20 de locuri în tribune.
La terenurile de tenis fără tribune trebuie asigurate două locuri de parcare pentru fiecare teren de tenis, iar la cele cu tribune, două locuri de parcare pentru fiecare teren de tenis plus un loc de parcare la 20 de locuri în tribune.
Parcări și pentru vizitatori
În ce privește pensiunile, hotelurile, motelurile, vilele turistice, va fi un loc de parcare la fiecare construcție cu maximum trei unități de cazare și patru locuri de parcare la zece locuri de cazare pentru hoteluri și hotelurile apartament. La motel se va asigura câte un loc de parcare la fiecare cameră de cazare și, pentru personal, suplimentar, câte un loc de parcare la 14 camere de cazare. Hostelurile trebuie să aibă câte un loc de parcare la 15 paturi.
De asemenea, constănțenii care își construiesc case trebuie să se asigure că au minimum un loc de parcare pentru fiecare unitate locativă cu suprafața utilă de maximum 100 de metri pătrați și cel puțin două locuri când au o suprafață mai mare de 100 mp. La blocuri, minimum 40 la sută din totalul locurilor de parcare vor fi prevăzute în spații acoperite, fie interioare, fie exterioare, cu pergole. De asemenea, se va calcula cu 20 la sută mai multe locuri de parcare, pentru vizitatori.
O politică nouă a locurilor de parcare
Însă planurile autorităților locale nu se opresc aici.
"Pe lângă acest regulament care impune că orice investiție nouă trebuie să-și asigure locurile de parcare pe care le generează și eventual și suplimentar, vor apărea și alte proiecte de hotărâre de consiliu local privind o politică a locurilor de parcare. Parcările vor fi diferite, în funcție de zona orașului. Una este parcarea în zona de dormitor, care este o parcare de necesitate, și alta este parcarea până în ușa barului sau a restaurantului, care este o fiță. Nu este ceva absolut necesar. Și tocmai de aceea lucrurile acestea trebuie reglementate", a completat primarul Făgădău.
Comentează știrea
care au proiectat cartierele cu alei de 3-4 m latime intre sirurile de blocuri. acum e o jungla urbana.
Omul asta imi insulta inteligenta. Sunt atatea de argumentat incat deja nu mai are rost. Constanta e un oras debusolat condus de mafioti de mana 2a pe care nimeni nu-i deranjeaza.
HOTELUL FLORENTINA , 50 camere 0 locuri de parcare , cum este posibil sa dai autorizatie unui hotel cu 50 de camere fara NICI UN LOC DE PARCARE ???
Se pare ca nu sunt in stare sa faca nimic.Oricum nici pe noi cetatenii nu ne ajuta bunavointa sa facem parcari ca sa nu deranjam pe altii. Ma uit in unele state civilizate si vad totu foarte simplu. Reguli foarte clare insotite de marcaje,parchezi peste marcaj necorespunazor sau unde nu trebuie vine nenea care se ocupa cu parcarea in oras si pac ti-a facut poza,vine amenda acasa si nu se deranjeaza nimeni sa se certe nimeni cu tine,asa cum se intampla la noi in Romania. Sa vedem daca mai face careva. Oricum nu se va face nimic nu suntem in stare de nimic, doar sa fim smecheri ,in alte parti smecheria se plateste ,ar fi bine si la noi si asta pentru bunastarea noastra a cetatenilor.
Domnilor, nici un bloc nou nu respecta reglementarile urbanistice aprobate referitoare la spatiul verde si al parcarilor. De ce?