Din cauza mizeriei, mai multe magazine de pe Aeroportul Otopeni, închise de ANPC

267
Din cauza mizeriei, mai multe magazine de pe Aeroportul Otopeni, închise de ANPC - anpc-otopeni-1718113609.jpg

Articole de la același autor

Operatorii economici de pe Aeroportul Otopeni vindeau alimente în condiții mizere, în ciuda prețurilor piperate pe care le practică. În urma unui control, ANPC a închis 11 puncte de lucru și a dat amenzi de peste 367.000 de lei printre gheretele nou-deschise de pe aeroport.


La sfârșitul lunii mai 2024, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internațional „Henri Coandă”.


„Au fost verificate modul de desfășurare a activității comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare și nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) și condițiile și serviciile puse la dispoziția consumatorilor de Compania Națională Aeroporturi București. În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând și un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări”, a transmis ANPC.


Ulterior, reprezentanții ANPC s-au întors a agenții economici din Aeroportul Otopeni pentru a verifica dacă aceștia au remediat problemele legate de igienă și depozitare.
Astfel, au fost controlați 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internațional București-Otopeni.


Inspectorii au aplicat 31 de amenzi contravenționale în valoare de 367.500 lei; oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 lei; oprirea temporară a prestării de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificați, până la remedierea deficiențelor.


„Ne dorim ca toți consumatorii să fie pe deplin protejați, de aceea operatorii economici trebuie să înțeleagă că acțiunile de consiliere, desfășurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal și firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora”, a declarat Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.


Ce mizerie au găsit inspectorii ANPC


Principalele abateri de la prevederile legale constatate au fost: folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate; utilizarea unor spații de depozitare cu chedere rupte și mizerie în strat grosier; expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spațiu comun cu produse lactate; comercializarea unor produse finite obținute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate; utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurități, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilația; nerespectarea temperaturii recomandate, la depozitarea produselor congelate.


De asemenea au fost condiții de desfășurare a activității, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător; comercializarea unor produse alimentare fără a avea înscrise pe etichetă informații specifice, în limba română, comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziției fibroase, pe etichetă; utilizarea unor ustensile de bucătărie din material plastic, uzate. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 2.2064 secunde