Noi reguli privind informarea consumatorilor de către unitățile de alimentație publică

289
Noi reguli privind informarea consumatorilor de către unitățile de alimentație publică - noireguliprivindinformareaconsum-1664114035.jpg

Articole de la același autor

Printr-un recent ordin al președintelui Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sunt stabilite modalitățile de aducere la cunoștința consumatorilor a informațiilor referitoare la produsele finite sau mâncărurile preparate oferite spre comercializare, pentru consumul pe loc sau la domiciliu.

Ordinul definește fără echivoc fiecare termen în parte, din acest domeniu, și specifică faptul că devine obligatorie indicarea informațiilor privind tipul și cantitatea ingredientelor care depășesc o pondere de 20 de grame în cadrul produsului finit sau al mâncării furnizate de unitățile de alimentație publică.

Conform aceluiași act, trebuie afișate informații privind declarația nutrițională și a aditivilor utilizați astfel încât acestea să fie disponibile și accesibile direct la locul de desfacere sau oferire a acestor produse sau, în cazul comercializării la distanță, să fie disponibile consumatorului înainte de finalizarea comenzii.

În ceea ce privește ultimele două categorii de informații, acestea trebuie să respecte prevederile europene în vigoare, cele privind declarația nutrițională și să afișeze valoarea energetică și cantitățile de grăsimi, de acizi grași saturați, de zaharuri și de sare.


Informațiile trebuie să fie înscrise într-un loc vizibil, ușor accesibil, lizibil, de neșters și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice, lângă produs, pe un panou sau pe lista meniu.

În cazul în care preparatele furnizate de unitățile de alimentație publică sunt oferite spre vânzare în mai multe locuri diferite, în cadrul aceleiași unități, informațiile referitoare la ingrediente trebuie prezentate consumatorului în fiecare dintre aceste locuri.

În cazul preparatelor expuse spre vânzare prin intermediul unei tehnici de comunicare la distanță, informațiile trebuie să figureze pe suportul de vânzare la distanță, pe eticheta de preț sau pe ambalajul de transport, precum și în orice material publicitar.



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.5657 secunde