„Shrinkflation” ia amploare și în România. Măsurile propuse de ANPC

3626
„Shrinkflation” ia amploare și în România. Măsurile propuse de ANPC - shrinkflation-bun-1715794371.jpg

Articole de la același autor

„Shrinkflation” este un termen economic care descrie practica reducerii dimensiunii sau cantității unui produs, menținând în același timp prețul acestuia sau chiar mărindu-l.


Acest fenomen apare adesea în cazul bunurilor de consum, unde producătorii pot reduce dimensiunea ambalajului produsului sau cantitatea reală a produsului în sine, în mod tipic fără o scădere corespunzătoare a prețului. Ca rezultat, consumatorii plătesc aceeași sumă sau mai mult pentru mai puțin produs.


Shrinkflation-ul poate fi o reacție la creșterea costurilor de producție, cum ar fi creșterea prețurilor materiilor prime sau a cheltuielilor de fabricație, deoarece companiile încearcă să-și mențină marjele de profit fără a crește prețurile în mod evident.


Shrinkflation ia amploare și în România


„Shrinkflation” a devenit o problemă și la noi în țară. Protecția Consumatorilor a anunțat și primele măsuri pentru a combate acest fenomen, scrie gandul.ro


Astfel, ANPC a lansat în dezbatere un proiect de ordin ce are ca scop informarea adecvată a consumatorilor atunci când cumpără produse preambalate a căror cantitate a fost modificată, chiar dacă prețul de raft rămâne același.


”Am decis punerea în transparență a acestui Ordin tocmai pentru a asigura consumatorii că ANPC acționează pentru protejarea drepturilor și intereselor lor, în contextul fenomenului cunoscut sub denumirea de ”Shrinkflation”, care reprezintă micșorarea cantității produselor și vânzarea acestora la același preț.


Având în vedere această situație, recomandăm consumatorilor citirea cu atenție a etichetelor, mai ales a cantității produsului, precum și a prețului pe unitatea de referință a produsului, înscris pe acestea, astfel încât alegerea finală să fie una în cunoștință de cauză,” Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.


Propunerile și observațiile pot fi trimise, în perioada 15.05.2024 – 25.05.2024, la adresa de e-mail: [email protected].


Prezentul Ordin va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Conform noii reglementări, comercianții vor fi obligați să afișeze clar și vizibil atât scăderea cantității de produs, cât și modificarea prețului pe unitatea de măsură. Acest lucru va permite cumpărătorilor să compare mai ușor prețurile și să ia decizii informate atunci când aleg ce produs să cumpere.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.7237 secunde