Video Live Text Teme de interes local pe ordinea de zi a Colegiului Prefectural Constanța

568
În aceste momente a început ședința Colegiului Prefectural Constanța. Pe ordinea de zi sunt șase puncte. La ședință este prezent subprefectul județului Constanța, Ali Senol. Urmează să ajungă și prefectul județului Constanța, Silviu Coșa, care momentan este prins cu alte activități.


Ordinea de zi a ședinței cuprinde următoarele puncte:
1. Prezentarea evoluţiei principalilor indicatori statistici ai judeţului Constanţa în anul 2023;
2. Prezentarea ajutoarelor de minimis acordate fermierilor;
3. Informarea privind gradul de pregătire al unităților de învățământ preuniversitar din județul Constanța pentru debutul anului școlar 2024 – 2025; 
4. Informarea privind:
- aplicarea Legii nr. 196/2016 referitoare la venitul minim de incluziune (VMI), acordarea de beneficii sociale;
- stabilirea dreptului conform Legii nr. 130/2020 coroborat cu Legea nr. 232/2020 care modifică și completează Decret-Lege nr. 118/1990;
5. Prezentarea Ghidului cetățeanului cu privire la obținerea avizelor, certificatelor, informațiilor eliberate de către Direcția Județeană pentru Cultură Constanța, conform atribuțiilor legale;
6. Prezentarea modului de desfășurare a unor activități de monitorizare/verificare la nivelul serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale organizate în județul Constanța, precum și modalitatea de organizare a activității de către Instituția Prefectului – Județul Constanța.




Monica Constantin, director Direcția Județeană de Statistică: "Vreau să prezint succint câteva elemente de statistică. Avem date legate de activitatea economică, avem o scădere a cifrei de afaceri în industrie cu 21 la sută. Semnalez că datele sunt din cercetările statistice lunare operative. Efectivul de salariați a fost de 198.649 de persoane. Un efectiv cu o ușoară creștere față de perioada anului precedent. Județul Constanța este pe locul 5. Din punct de vedere al câștigului mediu salarial brut și net suntem pe locul 11.  Luând în calcul rata inflației câștigul salarial mediu net este cu 11 la sută. 
Avem și date din agricultură. Avem o suprafață cultivată mai mare cu 0,3 la sută față de 2022. Avem creșteri accentuate la suprafețe agricole la secară, sol și rapiță și foarte mari scăderi la porumb, soia și floarea soarelui. Toate producțiile agricole au înregistrat scăderi față de 2023 din cauza secetei. Ele sunt la porumb și floarea soarelui. Suprafața viilor pe rod a scăzut în anul 2023 și producția de struguri a scăzut cu 14,4 la sută față de anul anterior. A scăzut și producția agricolă la toate tipurile de fructe".


Monica Constantin: "Suntem pe locul 2 la turism după București. Avem o creștere a turiștilor față de anul 2022. Trendul este crescător și acum în 2024. Tocmai ce am încheiat primele 6 luni ale anului de analizat. Avem un număr de turiști străini de 46.914 persoane care dețin o pondere de 3 la sută în totalul județului. Cei mai mulți turiști străini sunt din Germania și SUA".


La ședință a ajuns și prefectul Silviu Coșa.




Iulia Antonia Bruchenthal, director executiv Direcția Agricolă Constanța: "Instituția noastră este responsabilă cu implementarea strategiilor Ministerului Agriculturii. Am efectuat activități de monitorizare și verificare în toate unitățile agricole. Ca prim obiectiv specific la începutul anului avem aplicarea tuturor formelor de sprijin pentru agricultură. În anul 2024, Guvernul a lansat Ordonanța 14 privind o măsură pentru limitarea pierderilor în anul 2024 în agricultură. Vorbim despre ajutorul pentru compensarea pierderilor la cultura de tomate și cultura de usturoi. Vorbim de acordarea unor ajutoare de stat pe baza unei scheme financiare în contextul crizei provocate de războiul dintre Rusia și Ucraina. Toate acestea sunt ajutoare de minimis."




Sorin Mihai, inspector școlar general: „Urmează numiri prin detașare, atât pentru directori cât și pentru cadre didactice.
În ceea ce privește situația începerii noului an școlar trebuie să spunem că se află într-o zonă dinamică. Îmbucurător și în același timp ceva ce a generat necesitatea implicării mai atente este faptul că avem 9 unități de învățământ care se află în reabilitare și vor întra mult mai multe, vom identifica soluții. În ceea ce privește acțiunile de igienizare sunt realizate în 371 de unități de învățământ și finalizate în peste 100. În privința asigurării pazei avem 61 de unități care au pază,  cu camere de luat vederi. Avem directori care vor fi numiți începând cu 1 septembrie”.






Mihail Cristian Amarandei, inspector șef - Inspectoratul pentru Situații de Urgenta Dobrogea al județului Constanța


Mihail Cristian Amarandei: "Sunt 738 de clădiri cu funcțiunea de învățământ. 76 de clădiri funcționează deținând autorizație, iar 527 nu necesită. De asemenea, 135 funcționează fără autorizație de securitate la incendiu. Au fost efectuate controale de prevenire la unitățile de învățământ. Au fost aplicate și amenzi. De asemenea sunt desfășurate și campanii de conștientizare a populației în legătură cu acest aspect".




Ramona Iliuță, director executiv adjunct, Direcția de Sănătate Publică Județeană Constanța: "Avem un număr de 14 unități de învățământ neautorizate, 3 dintre ele neprimind autorizație sanitară având în vedere că nu au apă potabilă. Avem un număr de 3 unități de învățământ care nu au circuite funcționale în conformitate cu normele".




Corina Ivanciu, director executiv, Direcția Sanitară Veterinară și Pentru Siguranța Alimentelor Constanța: "În această perioadă a fost pus accentul pe unitățile care și-au desfășurat activitatea pe perioada verii. Vor exista controale și în perioada următoare".




Laura Monica Constantin, director executiv, Agenția Județeană pentru Plăti și Inspecție Socială Constanța: "Suntem în situația unei implementări cu succes a legii referitoare la venitul minim de incluziune. Au apărut modificări chiar dacă legea a întrat în implementare la 1 ianuarie. În 2024 indicatorul social de referință s-a majorat astfel că a produs majorarea beneficiilor sociale. Plafoanele la care se raportează eligibilitatea persoanei la acest venit au fost majorate. Au fost acordate ajutoare pentru familiile cu copiii. În ceea ce privește veniturile, persoanele trebuie să îndeplinească niște condiții. Pe scurt, oamenii nu trebuie să dețină bunuri care sunt incluse pe o listă cu bunuri mobile care pot duce la neligibilitate. Noi colaborăm și cu inspectoratul școlar pentru ca o parte a eligibilității o reprezintă prezența copiilor la activitățile școlare. 
Persoanele în căutarea unui loc de muncă trebuie să fie consiliate. Rezultatul coroborat reprezintă această cifră de 5000 de beneficiari la nivelul județului Constanța. 
În clasamentul național suntem pe la finalul listei. Avem un număr mic de beneficiari cu venituri mici. Suntem bine din punct de vedere al situației materiale a populației. 
Instituția noastră plătește un cumul de beneficii sociale. Acum plătim indemnizație pentru creșterea copilului și alocație de stat. Indemnizație de hrană pentru cei infestați cu HIV. Indemnizație de acomodare pentru copii adoptați și sprijin lunar pentru adoptatori. Indemnizație lunară de hrană pentru persoanele cu TBC pe toată durata tratamentului. 
Avem o medie lunară de 180.000 de beneficiari pe care îi plătim cu un buget de 182 de milioane de lei pe lună."




Irina Nicolae, Direcția Județeană pentru Cultură Constanța: "Noi ne-am dorit să venim în sprijinul beneficiarilor care vin cu dosare. Vrem să îi indrumăm. Printre funcțiile pe care le îndeplinim sunt activități de monitorizare, consultanță și control privind patrimoniul național. Pentru facilitarea evaluării potențialului arheologic al terenurilor pe care urmează să se realizeze anumite investiții se solicită anumite coordonate. Pentru eliberarea avizelor se percepe o anumită taxă. Intervențiile la monumentele istorice nu se taxează. Avem de partea noastră exercitarea dreptului de preemțiune în cazul vânzării unor monumente istorice."




Silviu Coșa: "Colegiul Prefectural este o parte a organigramei Instituției Prefectului. Modalitatea în care am colaborat a fost diversă. Noi nu vrem să determinăm pe nimeni cum să își facă treaba pentru că știu ce au de făcut. Au proceduri, norme și așa mai departe. Rolul nostru este acela de a asigura un cadru de colaborare interinstitutională atunci când este nevoie.Toată această activitate pe care noi am desfășurat-o ni s-a solicitat să o punem și într-o formă mai ordonată. Acesta este motivul pentru care eu supun votului, o hotărâre pentru desfășurarea activităților de monitorizare, desfășurată la nivelul instituțiilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice locale. Colaborarea se va desfășura în aceiași parametri doar că această comunicare dintre noi și organele abilitate va fi una mai bună."














Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.2385 secunde