O legislație alimentară strictă a intrat, luni, în vigoare în Chile, pentru a lupta împotriva obezității, obligând producătorii să precizeze pe etichete conținutul de zahăr sau de grăsimi saturate și interzicând, printre altele, vânzarea de ouă de ciocolată Kinder Surprise.
- Publicitate -
"Chile se poziționează ca o țară pionieră în termeni de promovare a alimentației sănătoase", a subliniat ministrul sănătății, Carmen Castillo, într-un comunicat.
Țara este considerată un model de creștere economică în America Latină, dar și una dintre principalele consumatoare de băuturi îndulcite.
În prezent, peste 60% dintre chilieni (și o treime dintre copii cu vârste de sub 6 ani) sunt supraponderali.
Legea a avut nevoie de cinci ani pentru a fi votată, plus patru ani pentru a da timp industriei agroalimentare, care a făcut un lobby intens, să se adapteze. Legea promite să revoluționeze etichetele produselor vândute în magazine pentru a proteja mai ales copiii, interzicând vânzarea în școli de produse ce dăunează sănătății. De asemenea, produsele nu vor mai putea fi însoțite de o jucărie, precum Kinder Surprise sau Happy meal de la McDonald’s.