Un caz fără precedent a fost soluționat de o instanță din România. Un elev din Gorj, care a fost lăsat repetent, a reușit să anuleze decizia în instanță. A demonstrat că nu a putut să participe la orele ținute online în pandemie, pentru că nu știa să folosească tableta, potrivit
Digi24
- Publicitate -
Băiatul este elev la Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu” din municipiul Târgu Jiu. În timpul anului școlar 2019-2020, atunci când s-a trecut de la învățământul față în față la cel online, părinții au solicitat sprijinul profesorilor, dar și colegilor băiatului, pentru a-l ajuta pe acesta să se conecteze la ore, însă nimeni nu l-a ajutat, astfel că la finalul anului școlar, băiatul a fost declarat repetent. Tatăl a depus o reclamație la Inspectoratul Școlar Județean Gorj, însă reprezentanții instituției nu au depistat nereguli în urma verificărilor.
Părintele a mers în instanță, unde a cerut socoteală unității școlare, Inspectoratului, dar și Ministerului Educației. După mai multe termene, familia a avut câștig de cauză, însă răul era deja făcut. Copilul a fost nevoit să repete clasa a V-a.
Pe lângă cererea de anulare a repetenției, părinții au mai cerut și promovarea copilului într-o clasă superioară, însă instanța nu a aprobat acest lucru.