Când să-ți anunți angajatorul că ești gravidă

de Florica ZDRU Sâmbătă, 02 Februarie 2013 670
Este adevărat, doamnă Veronica Suciu, legea nu le permite angajatorilor să dispună desfacerea contractului de muncă al unei angajate însărcinate, însă dacă nu a fost informat despre acest lucru, această obligație (dacă decizia se bazează pe argumente legale) nu mai este valabilă. Totul, din cauză că angajatorii nu-și pot da afară angajatele gravide numai dacă au fost informați în prealabil despre acest lucru. 
Așadar, pentru a se putea bucura de avantajul conferit de lege, Manuela Marcu, specialist în probleme de muncă, le recomandă gravidelor să-și informeze angajatorul în momentul în care au dovada certă a stării lor.

Cum trebuie procedat?
Pentru a nu risca să fie concediate, angajatele însărcinate trebuie să respecte următorii pași: să-și anunțe, în scris, angajatorul cu privire la starea de graviditate înainte de încetarea raporturilor de muncă, iar la documentul respectiv să atașeze toate documentele medicale care să-i susțină afirmația. Pentru mai multă siguranță, notificarea și documentele justificative trebuie făcute în dublu exemplar, iar angajata să ceară număr de înregistrare de la registratura unității, având apoi grijă să rețină un exemplar cu numărul de înregistrare și viza angajatorului. Numai așa se va pune la adăpost, cel puțin din punct de vedere legal și nu fi apăsată de emoția că ar putea fi oricând disponibilizată.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Cetățenești

Ultima oră

Titlurile zilei