La Școala Gimnazială Nr. 11 ”Dr. Constantin Angelescu”
Constanța, sub directa coordonare a comisiei constituite în cadrul Colegiului
Național Pedagogic ”Constantin Brătescu” Constanța”, a avut loc, recent,
evaluarea celor 224 de copii care au urmat cursul de formare a competențelor
lingvistice în limba română ca limbă străină în anul școlar 2023-2024.
Evaluarea a cuprins o probă scrisă, urmată de o evaluare
orală a competențelor de comunicare în limba română dobândite de minorii
proveniți din zona de conflict din Ucraina și nu numai.
Cursul a fost asigurat gratuit în cinci unități de învățământ
din județ: Școala Gimnazială Nr. 6 ”Nicolae Titulescu” Constanța, Școala
Gimnazială Nr. 29 ”Mihai Viteazul” Constanța, Școala Gimnazială Nr. 10 ”Mihail
Koiciu” Constanța, Școala Gimnazială ”George Enescu” Năvodari și Școala Gimnazială
Nr. 1 Eforie Nord, iar ca centru de evaluare a fost stabilit Colegiul Național
Pedagogic ”Constantin Brătescu” Constanța, unitate de învățământ cu tradiție în
predarea limbii române ca limbă străină.
„Vom continua să
susținem activitățile specifice privind integrarea prin continuarea cursului de
inițiere în limba română, evaluări organizate ori de câte ori situația o va
impune, în colaborare cu partenerii noștri tradiționali. De exemplu, în
perioada 14-16 iunie 2024, la Colegiul Național «Mircea cel Bătrân» din Constanța
s-a desfășurat cursul «Learning and teaching in difficult time», sub egida
Ministerului Educației și cu traineri din partea British Council, la care au
participat aproximativ 50 de cadre didactice din unitățile de învățământ în
care sunt mulți copii refugiați, tocmai pentru a individualiza demersul
didactic și a veni în sprijinul integrării lor, dar și pentru a ne pregăti mai
bine pentru o societate multi și interculturală”, a
declarat inspectorul școlar general, prof. Sorin MIHAI.