Astăzi, 30 martie, în Comisia de Dialog Social a
Ministerului Educației se va dezbate propunerea de structură a anului școlar
2022-2023.
În contextul modificărilor anunțate de-a lungul timpului
cu privire la structura anului școlar, care ar aduce o nouă perspectiva asupra
modului în care se desfășoară orele de curs și, implicit, asupra sistemului de
evaluare, Consiliul Național al Elevilor a lansat o consultare la care au luat
parte, până acum, peste 10.000 de elevi din toată țara.
„Dintre elevii care au participat la consultarea noastră,
peste 70% își doresc eliminarea tezelor și înlocuirea acestora cu mijloace de
evaluare sumativă, axate pe feedback, astfel încât această formă de evaluare de
etapă să reprezinte cu adevărat o oportunitate pentru elevi de a își analiza
progresul și de a stabili, alături de profesori, pașii pe care trebuie să îi
urmeze pentru a își acoperi lacunele din învățare. În același timp, majoritatea
respondenților ne-au transmis faptul că ar fi de acord cu introducerea unor
evaluări unitare, cu subiect unic la nivel național, la începutul și sfârșitul
anului școlar, astfel încât să poată fi creionată o radiografie clară a
evoluției pe care elevii o au pe parcursul unui an școlar.
Suntem cu toții conștienți că evaluarea din România și-a
pierdut relevanța, ajungând să nu mai pună accent pe necesitatea însușirii unor
competențe-cheie atât de necesare în rândul absolvenților. Reforma în evaluare
nu mai suportă amânare! Consiliul Național al Elevilor solicită ferm
Ministerului Educației să respecte voința elevilor și să implementeze
modificări de substanță în sistemul de evaluare, astfel încât acesta să devină
unul obiectiv și, mai ales, calitativ!”, se arată în mesajul transmis de CNE.