Aproximativ 60% dintre elevii de clasa a II-a care au participat anul trecut la Evaluarea Națională reușesc să scrie corect textul cerut, în timp ce aproape 70% dintre aceștia redactează un bilet respectând convențiile de bază, arată Raportul național privind Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, publicat pe site-ul Centrului Național de Evaluare și Examinare și citat de Agerpres.
- Publicitate -
În ceea ce privește scrierea corectă a cuvintelor și a propozițiilor, precum și corectitudinea utilizării semnelor de punctuație, situația este "mult mai gravă", deoarece mai puțin de 60% dintre elevi scriu corect biletul și mai puțin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări.
"Pe baza informațiilor prezentate în cadrul Raportului național privind Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a - 2019, la nivel național, reiese că: aproximativ 85% dintre elevii participanți reușesc să formuleze întrebări și răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluați pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit. Ținând cont de faptul că aceste activități au vizat o singură competență generală, cea de receptare a unei varietăți de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,32% dintre elevii participanți la Evaluarea Națională la clasa a II-a 2019 au formată și dezvoltată această competență", afirmă sursa citată.
Potrivit aceleiași surse, 75,06% dintre elevii participanți la evaluare reușesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare, 68% reușesc să efectueze adunări și scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare și/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate. 81,25% dintre elevii evaluați știu să calculeze o perioadă de timp necesară desfășurării unei activități, prin utilizarea unor unități de măsură pentru determinarea și ordonarea duratelor unor evenimente variate.