Două noi proiecte de educație pentru cei ce vor să devină ofițeri de marină la Colegiul Nautic Român. Ofițer cu brevet britanic în 2 ani

de Cuget Liber Luni, 01 August 2016 9237
În România ultimilor ani s-a pus tot mai pregnant accentul pe necesitatea revigorării învățământului vocațional, care s-a materializat recent prin Strategia educației și formării profesionale din România pentru perioada 2016-2020, adoptată de Guvern în luna aprilie a acestui an. 

Deși există o strategie, deocamdată Guvernul nu a făcut demersuri concrete pentru a stimula dezvoltarea programelor de tip vocațional, orientate pe competențe profesionale și nu pe teorie. Din contră, în țara noastră, studiile universitare, axate pe teorie pură, au căpătat tot mai multă pondere în ultimii ani. 

Paradoxal, tot mai multe meserii practice necesită, în România, studii de nivel universitar. În domeniul maritim, la nivel mondial, cea mai mare pondere o au programele de formare a ofițerilor de marină comercială de tip vocațional, cu durata de 2 ani plus 1 an de practică la bordul navei. Astfel, statisticile arată că peste 80% din națiunile maritime își pregătesc ofițe-rii numai prin acest tip de programe, orientate pe competențe practice.

PREMIERĂ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ROMÂNESC 

În România, primul program vocațio-nal de doi ani de formare profesională a ofițerilor de marină a fost implementat de Colegiul Nautic Român, începând din 2010. Prin acest sistem s-au brevetat de către Autoritatea Navală Română peste 300 de ofițeri-absolvenți până în prezent. 

"Problema principală a posesorilor de brevete românești este aceea că România nu are o flotă maritimă cu pavilion român, personalul navigant român nefiind protejat de o lege a pavilionului național. Consecința cea mai gravă a acestei stări de fapt este că marinarii români nu beneficiază de un contract colectiv de muncă, așa cum există în orice ramură economică, fiind lipsiți de o protecție socială reală", a declarat Stelian Cojocaru, președintele Colegiului Nautic Român. 

Lipsa de acțiune și de coerență a factorilor responsabili din România, precum și unele măsuri recente de impunere a studiilor universitare pentru pregătirea ofițerilor de marină au determinat Colegiul Nautic Român să se orienteze spre piața de educație a ofițerilor de marină din Anglia, cea mai puternică din lume, cea care dă tonul și face legea în acest domeniu. Astfel, Colegiul Nautic Român a încheiat recent un contract de asociere cu South Tyneside College, cel mai vechi și renumit colegiu nautic din Anglia, înființat în anul 1861. 

"Cei care intră în noul program comun Româno-Britanic, fac primul an de studii intensive în România, de 42 de săptămâni, apoi merg în Anglia și fac al doilea an de studii, tot 42 de săptămâni, apoi pleacă pe mare pentru practică pe nave, stagiul fiind asigurat de cele două colegii cu o diurnă lunară garantată între 400 și 800 de euro, depinzând de tipul de navă. Cursurile se predau integral în limba engleză, în conformitate cu programa de învățământ și manualele colegiului englez, instructorii români fiind co-mandanți sau șefi mecanici aprobați de către colegiul partener din Anglia. Este o premieră absolută atât în învățământul românesc, cât și în cel britanic, Colegiul Nautic Român fiind singura instituție europeană de educație în domeniul maritim acceptată vreodată de un colegiu sau de o academie navală engleză în programe de tip 1+1", a mai declarat Stelian Cojocaru. 

COMANDANT DE NAVĂ - LA 30 DE ANI 

Potrivit programului, absolvenții susțin examenele finale în fața Autorității Navale din Anglia și obțin o diplomă universitară "Higher National Diploma" în Științe Nautice - ofițerii de punte, respectiv Inginerie Marină - ofițerii mecanici, precum și brevet englez de ofițer, devenind automat personal navigant englez cu drepturi depline. 

Atât diploma, cât și brevetul permit posesorilor accesul fără restricții la o piață de shipping absolut nouă pentru români, protejată de o lege de pavilion. Diploma universitară britanică, în mod special, facilitează angajarea în cadrul birourilor marilor companii, șantiere navale și firme de reparații navale, instituții de învățământ și centre de instruire s.a. 

Acreditările britanice reprezintă dovada certă a faptului că noile programe vocaționale româno-britanice de ofițeri sunt serioase, au legitimitate și sunt validate pe o piață de câteva mii de nave sub pavilion britanic, garantând, totodată, absolvenților un nivel de top al pregătirii profesionale, recunoscut la scară mondială. 

"Un alt mare avantaj îl reprezintă accesul mai rapid cu 10-15 ani la brevetele de comandant și șef mecanic. Astfel, dacă posesorii de brevet românesc pot avansa la gradul de ofițer secund după 24 de luni de îmbarcare efectivă, brevetul britanic permite aceasta după 12 luni; aceeași regulă se aplică și pentru avansarea la comandant, respectiv șef mecanic. 

Astfel, posesorii brevetului britanic pot ajunge comandanți cu 5-10 ani mai devreme, beneficiile salariale aferente acestei perioade ridicân-du-se la nivelul zecilor de mii de euro", mai spune președintele Colegiului Nautic Român. 
Pentru cei care au absolvit deja pro-grame vocaționale de ofițeri, Colegiul Nautic Român oferă, începând din septembrie 2016, un curs de trecere la nivel managerial cu acreditarea Autorității Navale a Angliei cu durata de 8 luni, care se desfășoară tot în sistem "1+1", adică jumătate în România și jumătate în Anglia, în module de 6-8 săptămâni, absolvenții acestui curs urmând să primească brevet englez de ofițer secund și o diplomă universitară Higher National Diploma.

Taguri

Comentează știrea

21 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 
Ofiterul
3 august 2016
acte

Simplu! Ai sa mergi acolo, vei lua un bon de ordine si vei astepta ca prostul pana la sfarsitul programului. Apoi, pui o suta de lei in carnet si mai incerci odata ;) .... sau nu... asta este ANR -ul. Acolo va fi on-line!

Răspuns la: debarcarile
Adăugat de : navigatorul, 1 august 2016
Buna ziua domnule Stelian. Mai aveti acreditarea ANR ? Under SE vor face debarcarile? In Anglia? cine imi va platii drumul pana acolo? Organizatie...
Meme
3 august 2016
succes

La fel de prost este englezul si cand face cursuri de reconfirmare IMO de 3 zile! Ce destept vei fi tu cand o sa faci o luna jumate de cursuri IMO la CERONAV, o sa dai spaga pentru a prinde un loc, spaga pentru a nu te prezenta la curs (ca ai si tu familie) si spaga pentru a lua examenul .... ca de.... noi suntem romani ;) SUCCES NATIUNE!

Răspuns la: de viitor
Adăugat de : Multe Succesuri, 2 august 2016
Englezul e prost ca face 3 ani sa isi obtina brevetul de ofiter, iar dupa 12 luni pe functie ii mai trebuie inca 6 luni de studii pentru a putea...
Ivan Turbinca
4 august 2016
Respect

Trebuie sa se bage in seama cu ceva si limbistii de la ANR ,care nu au construit niciodata nimic de la zero .Dimpotriva .......sau din contra . Leprelor invatati de la Stelian .

Răspuns la: Merci!
Adăugat de : Stelian Cojocaru, 1 august 2016
Dragul meu, iti dau voie sa imi spui Stelica desi, dupa cum te exprimi, nu cred ca am fost colegi de catedra pe undeva. In relatia cu Anglia spaga...
ivan turbinca
4 august 2016
debarcare

Nu ai nevoie de debarcare pentru COC UK . la revalidare se trimit copii de pe carnetul de marinar si liste de echipaj . Nu e acelasi sistem mafiot care incaseaza doar banii precum limbistii de la ANR . Ambarcarea si debarcarea se fac o singura data de catre comandant .

Răspuns la: acte
Adăugat de : Ofiterul, 3 august 2016
Simplu! Ai sa mergi acolo, vei lua un bon de ordine si vei astepta ca prostul pana la sfarsitul programului. Apoi, pui o suta de lei in carnet si...
Multe Succesuri
4 august 2016
de viitor

Dragii mei, studetii viitorului, dvs. care o sa navigata pe Battle Star Galactica, afica pe navele viitorului, pe sistemul "perfect al englezului" (adica romanii sunt mai destepti ca fac 2 ani si englezul idiot face 3 ani la el acasa) la cea mai prestigioasa faculate din Anglia, fiind pe locul 4, vreau si eu sa stiu unde o sa faceti voi debarcarile? Domul comandant Cojocaru nu a avut respectul fata de acesti marinari sa raspunda cititorului de mai sus. @AB cumva able seaman? Domnule timonier am si eu curiozitate, ati terminat cumva CNR-Englez? Mai bine ne lasam de sistemul de invatamant romanesc si facem colegii in loc de licee si facultati. Ii repet intrebarea cititorului de mai sus: sunteti recunoscuti de catre ANR sau aveti domiciliul in Anglia? Se deschide chiosc pt. debarcari la CNR-Englez? Daca studentii ANMB si UMC ajung vanzatori de succes la supermarket, cei ai colegiul nautic roman-englez vor fi cei care vor umple pungile clientilor la capatul liniei (de succes) Le urez viitorilor studenti ai navelor din seria Galactica "multe succesuri", abonamente ieftine la Tarom, pustimea sa se lase de licee, sa mearga direct la CNR si la 21 de ani sa fie comandanti de cursa lunga, sefi mecanici si plin de $$ in lumea viselor!!!

navigatorul
4 august 2016
english navigatori

Mergi voi si invatati pe sistemul englezesc, pentru ca pe cel romanesc nu treceti clasa. Mai vorbim dupa ce Marea Britanie iese definitiv din UE. Domnul comandant nu a avut placerea sa-mi raspunda la intrebari. De aici trag concluzia ca nu sunteti recunoscuti de catre autoritatile competente ale statului Roman. Pt toti ceilalti, vorba colegului de mai sus: "multe succesuri"

Student
5 august 2016
Lasa-ne

Esti suparat rau amice, iti merg greu treburile/afacerile! Te intelegem dar lasa-ne in pace ca ne doare capul de pr-stia ta! LASA-NE in pace!!!! Unii au viitorul in fata in timp ce tu il ai IN SPATE! Adio!

Răspuns la: de viitor
Adăugat de : Multe Succesuri, 4 august 2016
Dragii mei, studetii viitorului, dvs. care o sa navigata pe Battle Star Galactica, afica pe navele viitorului, pe sistemul "perfect al englezului"...
Multe succesuri
6 august 2016
Multeeee

Dragul meu student "destept" eu sunt deja capitan la bordul navelor de pasageri, ca tine am vazut si vad inca . Cand vei ajunge tu la nivelul meu si la prezentul meu atunci sa vii sa zici sa te las, pana atunci lasa capul jos si invata ce ai de facut la bordul navelor. Cand vei ajunge in postura in care vei avea inapti care habar nu au cu ce se mananca navele si se cred barosani ca vai au terminat un colegiu care nu are autorizare din tara si are numai studenti care nu pot trece clasa in alte universitati, atunci iarasi sa vii sa comentezi. Pana atunci iti urez succese in viata. Nu e nimeni suparat, pur si simplu Dmnul Comandant al Colegiului Nautic nu a avut buna placere sa raspunda la nici o intrebare, pe cand la inceput a avut gura mare sa zica niste chestii. Sa comenteze cand are autorizarea de la ANR si de la autoritatile competente. Colegul meu actual Englez, a zis ca scoala lor e foarta proasta comparativ cu ce se invata la noi si in alte tari si e foarte usor sa iei la ei brevetul in conditiile in care guverul englez castiga de pe urma voastra , iar voi cand ajungeti acolo sa dati proba orala a examenului pentru brevet, marea majoritatea picati. Linisteste-te si vezi de viitor ca vad ca deja ai probleme cu nervii , cu probleme astea nu o sa ajungi nicaieri.

Răspuns la: Lasa-ne
Adăugat de : Student, 5 august 2016
Esti suparat rau amice, iti merg greu treburile/afacerile! Te intelegem dar lasa-ne in pace ca ne doare capul de pr-stia ta! LASA-NE in pace!!!!...
Meme
6 august 2016
succes

Faptul ca ai obtinut faimoasa functie de CO nu te face buricul pamantului dragul meu.... nu confunda asta cu viata de zi cu zi.... Ma intreb ce stii tu despre invatamantul de marina .... Nimic , cu siguranta. :) Dar ti-a spus tie englezul..... nu-i asa ;)

Răspuns la: Multeeee
Adăugat de : Multe succesuri, 6 august 2016
Dragul meu student "destept" eu sunt deja capitan la bordul navelor de pasageri, ca tine am vazut si vad inca . Cand vei ajunge tu la nivelul meu si...
Romanania
10 august 2016
suntem romani

Nu pot sa nu remarc comportamentul pur romanesc plin de invidie si rautate (sa moara si capra vecinului ) a multor asa zisi "profesionisti". Indivizi incapabili sa sa faca ceva constructiv dar ageri in aruncatul cu noroi chiar daca nu au habar despre ce este vorba. Domnilor va meritati pe deplin tara in care traiti !

21 comentarii. Pagina 2 din 3. Click pe pagina dorită : 1 2 3 

Alte știri din sectiunea Cultură-Educație

Ultima oră

Titlurile zilei