Educația secolului al XXI-lea stă sub semnul tehnologiei,
al evoluțiilor din domeniul IT și al
dilemelor deschise de inteligența artificială. În acest context, trei
cadre didactice din cadrul Liceului Teoretic „Traian” au participat în
perioada, 13 mai – 17 mai 2025, la Praga, la cea de-a treia mobilitate din cadrul Proiectului
2023-1-RO01-KA121-SCH-000130762, corespunzătoare primului an de acreditare
ERASMUS+ în domeniul educației școlare.
![](https://cugetliber.ro/imagini/mari/whatsapp-image-20240531-at-18004-1717405551.jpeg)
Îmbunătățirea abilităților de a utiliza metode și tehnici
de predare inovatoare, centrate pe elev, dezvoltarea competențelor de utilizare
a resurselor digitale, abordarea interdisciplinară și holistică au reprezentat câteva dintre temele cursului
Innovative Approaches to Teaching /Abordări inovatoare ale
predării.
![](https://cugetliber.ro/imagini/mari/whatsapp-image-20240531-at-18004-1717405561.jpeg)
În cele cinci zile de curs, cadrele didactice au
creat povești digitale, jocuri didactice
și-au dezvoltat creativitatea, gândirea critică, metacogniția prin metode de
predare inedite. De asemenea,
dezvoltarea competențelor transversale a fost realizată prin lucrul pe
grupe, prin „învățarea prin practică”, prin activități colaborative și
reflexive. Nu în ultimul rând, au fost
evidențiate și tendințele moderne în evaluarea formativă a elevilor. În plus,
cei 29 de participanți din șase țări
(Germania, Grecia, Italia, Polonia, Portugalia, România) și-au dezvoltat abilitățile de comunicare, de
înțelegere mai bună a sistemelor de educație din cele șase țări, construind
relații bazate pe conștientizare inteculturală și valori educaționale comune.
![](https://cugetliber.ro/imagini/mari/whatsapp-image-20240531-at-18004-1717405571.jpeg)
Rolul major al tehnologiei, al resurselor digitale,
latura aplicativă și practică a informațiilor oferite elevilor, prin abordări ludice care reechilibrează
nivelul abstract al conținuturilor sunt permanent în atenția profesorilor din cadrul Liceului Teoretic
„Traian” Constanța și reprezintă repere în construirea demersurilor didactice.
![](https://cugetliber.ro/imagini/mari/whatsapp-image-20240531-at-18004-1717405581.jpeg)