La finele săptămânii trecute, Liceul Teoretic
„Ovidius” a organizat un eveniment de prezentare a rezultatelor intermediare
ale proiectului Erasmus+ “Make Sense – Social Entrepreneurship for School
Education”, alături de reprezentanți ai partenerilor instituționali din Italia
(EULAB Consulting, Roma și Fondazione Monnalisa, Arezzo), Slovenia (Gimnazija
Celje-Center), Irlanda de Nord (GEMS Northern Ireland Limited și Malone Integrated
College, Belfast).
Cu acest prilej, a fost prezentată platforma educațională
dedicată antreprenoriatului social dezvoltată în acest proiect și care
reprezintă punctul de plecare în definirea unui curriculum ce urmează a fi
implementat în anul școlar viitor în școlile partenere. Platforma de e-learning
include 5 module, fiecare realizat de una din instituțiile grupate în
consorțiul de proiect, care sunt structurate pe competențele ce urmează a fi
dezvoltate (competențe interpersonale, de cetățenie activă, digitale și
tehnologice, de antreprenoriat și economice), cursurile asociate fiecărui modul
putând fi accesate la adresa https://liceulovidius.ro/makesense/.
Liceul Teoretic “Ovidius” a fost responsabil pentru
realizarea modulului dedicat competențelor digitale si tehnologice, elaborat de
prof. Alina Chirilă și prof. Alina Nițu, aceasta din urmă asigurând și
dezvoltarea din punct de vedere tehnic a platformei. Componenta de evaluare a
acestor competențe a fost asigurată de prof. Rodica Crăciun astfel încât
utilizatorii platformei să poată primi un feed-back imediat după parcurgerea
activităților de învățare.
Evenimentul a cuprins și prezentarea experiențele
instituțiilor și asociațiilor locale, naționale
și regionale care au răspuns la invitația echipei de proiect de la
Liceul Teoretic “Ovidius” de a-și împărtăși proiectele similare relevante.
Prof.univ.dr. Eden Mamut, secretar general al Rețelei Universităților de la Marea Neagră a
prezentat participanților impactul activităților economice asupra mediului
marin si necesitatea atingerii unei “creșteri albastre”, care să respecte
echilibrele naturale, iar dna Daniela Marișcu, antreprenor, reprezentanta
Romanian Business Leaders, i-a provocat pe elevii prezenți să găsească idei de
business care să contribuie la dezvoltarea comunităților locale. Implicarea
sectorului de afaceri în protecția mediului a fost abordată de dna Andreea
Ionașcu, ce a prezentat proiectele de responsabilitate socială derulate de
companii cu sprijinul ONG Mare Nostrum, iar Lorela Florescu a arătat participanților care a fost drumul
unui proiect extrem de important pentru Constanța, de la idee până la obținerea
statutului de Capitală a Tineretului din România. Centrul de Resurse pentru
Educație Economică, prin directorul său, prof. Victor Mihalașcu si prin
prezentarea realizata de elevii Andrei Manea si Vanessa Cupșan, a arătat
importanța existenței unui mentor în formarea competențelor antreprenoriale ale
tinerilor, iar Mihaela Belcin, reprezentanta Cluburilor Rotary, a prezentat inițiative
concrete de antreprenoriat social, derulate în programe accesibile celor
interesați, chiar în această perioadă.
„Partenerii de proiect care au participat la această
întâlnire au apreciat în mod deosebit calitatea platformei de e-learning
realizate, ca și contribuția liceului nostru la dezvoltarea modulelor de curs
și a instrumentelor de evaluare. În continuare, proiectul va asigura
dezvoltarea unui curriculum de antreprenoriat social care va fi integrat in activitățile
anului școlar viitor”, a spus coordonatorul proiectului, prof. Carmen Bucovală.