La prima probă scrisă, elevul Pavel Iulian Buiceac, de la Liceul "Lazăr Nedeleanu" din Năvodari, a fost eliminat pentru că a încercat să copieze, împreună cu un alt coleg din alt județ. Din totalul celor 209 candidați admiși din toată țara să susțină probele Bacalaureatului special, 11 provin din județul Constanța, marea lor majoritate fiind sportivi de performanță.
Elemente noi introduse la Bacalaureatul special
În comparație cu anii precedenți, în acest an, un element de noutate l-a reprezentat introducerea a două tipuri de subiecte, a căror structură a fost concepută în funcție de filiera urmată de absolvenți. Filiera teoretică, profilul uman și filiera vocațională, profilul pedagogic, au avut aceeași variantă de subiect, deoarece numărul de ore dedicat disciplinei Limba și literatura română a fost mai mare ca pentru celelalte specializări. O variantă diferită de subiect, realizată pe baza programei de examen, a fost creată pentru filiera teoretică, profilul real, filiera tehnologică și filiera vocațională, toate celelalte profiluri, în afara celui pedagogic.
Un alt element de noutate l-a constituit eliminarea textului aforistic / critic, folosit ca suport în cadrul subiectului al II-lea, deoarece scopul acestui tip de item îl constituie demonstrarea competențelor de argumentare, în scris, a unor opinii, în diverse situații de comunicare. Modificarea a fost determinată de constatarea că, de cele mai multe ori, receptarea textului - suport folosit la acest subiect îi punea în dificultate pe foarte mulți dintre candidați.
Aceștia se concentrau pe ideea formulată în citat (de cele mai multe ori înțeleasă greșit) și nu pe formularea propriei opinii despre problematica pusă în discuție. S-a eliminat, astfel, posibilitatea de confuzie, candidații fiind conduși, prin cerință, către formularea unei opinii personale, pe care să o dezvolte prin două argumente. Mai mult decât atât, s-au creat premisele raportării candidaților la aspecte din viața reală, la situații de comunicare ce aparțin universului contemporan, combătându-se reproducerea de texte învățate "pe de rost"