La finele săptămânii trecute, Universitatea „Ovidius” din
Constanţa a organizat evaluarea cadrelor didactice implicate în proiectul
RESTART4EDU (Restart for Education in a Digital Era through Project-based
E-learning), cod 2020-1-RO01-KA226-HE-095772, finanţat cu 186.529 de Euro prin
Programul european Erasmus Plus, informează prof. univ. dr. Daniela Căprioară,
directorul proiectului.
Potrivit sursei citate, pe durata întregului program de
formare a fost pus accentul pe caracterul inovator al metodei ce pornește de la
nevoile reale ale studentului, analizate prin prisma competențelor profesionale
și transversale, solicitate de angajatori.
„Implicarea studenților în realizarea unor proiecte
asigură legătura dintre teorie și practică, pregătindu-i mai bine pentru
cerințele de pe piața muncii. Temele proiectelor realizate de echipele
interdisciplinare de profesori au evidențiat potențialul formativ al noii
metode de predare din perspectiva aplicabilității lor în practică. Plusul de valoare,
obținut în urma evaluării rezultatelor cursanților, a fost dat de
complementaritatea perspectivelor din care aceeași problematică poate fi
abordată în viața reală”, a declarat prof. univ. dr. Daniela Căprioară.
Acest proiect face parte dintr-un program mai amplu de
inovare a strategiei de predare în cadrul UOC. În continuare, până la sfârșitul
lunii mai, fiecare cadru didactic format va avea de aplicat metoda învățată, în
activitatea cu studenții.
În cadrul întâlnirii finale de evaluare, desfășurată în
mediul online, prof. univ. dr. Mihai Gîrțu, prorector cu cercetarea și inovarea
și cel care a ținut aceste cursuri, asistat de prof. univ. dr. Daniela
Căprioară, directorul proiectului și director al Departamentului pentru Pregătirea
Personalului Didactic, au subliniat efortul depus de grupul țintă al UOC în
vederea implementării metodei de predare pe bază de proiecte în activitatea
didactică.
Universitatea Ovidius din Constanța este instituția
coordonatoare a proiectului RESTART4EDU (Restart for Education in a Digital Era
through Project-based E-learning, cod 2020-1-RO01-KA226-HE-095772), implementat
în perioada martie 2021 - februarie 2023 și realizat în cadrul unui consorţiu
în asociere cu trei parteneri instituţionali: Initiatives Pour Une Formation
Efficace ASBL (Belgia), Universidade Catolica Portuguesa (Portugalia) și
Eskişehir Osmangazi University (Turcia). Obiectivul proiectului îl reprezintă
creșterea calității procesului de predare, învățare și evaluare în învățământul
superior prin promovarea metodelor active și colaborative (învățare bazată pe
proiecte), utilizând resursele digitale.