Includerea elementelor de gamificare în educație s-a
dovedit că transformă procesul de învățare într-un proces activ, mai mult decât
orice alt mod de învățare și crește motivația participanților.
Colegiul Comercial „Carol I” Constanța în calitate de
furnizor de educaţie şi formare în profilul Servicii, domeniile Turism și
alimentație, Economic, Comerț, desfăşoară în paralel cu activitățile
instructiv-educative de pregătire şi coordonare a elevilor, acțiuni de
îmbunătățire continuă a programelor educaționale.
În acest context, atragerea de fonduri europene pentru
derularea programelor de dezvoltare curriculară şi susţinerea activităţilor de
pilotare și validare sunt esențiale. Pentru a veni în întâmpinarea profesorilor
din toate sectoarele de educație, în special din sectorul formare profesională,
în depășirea provocărilor impuse de dezvoltarea rapidă a tehnologiei, Colegiul
Comercial „Carol I” Constanța implementează proiectul „INNOVET - Învățare
bazată pe joc: pedagogii inovatoare de e-learning pentru profesori VET”.
Proiectul „INNOVET” abordează transformarea digitală și
își propune să dezvolte un ecosistem educațional digital cu instrumente și
tutoriale pentru ca furnizorii de educație să utilizeze tehnologiile digitale
pentru învățare într-un mod creativ și colaborativ. Acest obiectiv va fi
realizat în cadrul unui parteneriat strategic Erasmus+ de organizații din trei
țări europene:
• Colegiul
Comercial „Carol I” Constanța, România;
• Asociația
TEAM 4 Excellence, România;
• Asociația
AKIRA, Italia;
• Direcția
Provincială de Educație Națională Konya, Turcia.
Cadrul educațional
digital care va permite dezvoltarea de programe de învățare online bazate pe
elemente de gamificare va fi realizat în
următorii doi ani cu sprijin financiar acordat de Agenţia Naţională pentru
Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale, ANPCDEFP
prin programul Erasmus+ al Uniunii Europene.
Urmăriți pagina proiectului www.trainingclub.eu/innovet/
pentru a fi la curent cu ultimele noutăți referitoare la etapele, progresul și
activitățile proiectului: INNOVET Game-Based Learning: Innovative e-learning
pedagogies for VET educators, ID 2021-1-RO01-KA220-VET-000030350.