Ministerul Educației a pus în dezbatere publică un proiect care vizează noi reguli la grădiniță. Potrivit sursei citate, raportul descriptiv de evaluare va fi completat pentru copii, la finalul grupei mari de grădiniță. Acesta include date referitoare la dezvoltarea fizică și la formarea competențelor cognitive și socio-emoționale ale copilului.
Raport descriptiv de evaluare se completează pentru toți copiii din grupele mari din cadrul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar.
Obiectivul documentului este orientarea și optimizarea procesului de predare-învățare a copiilor în etapa școlară următoare, respectiv în clasa pregătitoare.
Acesta este menit să sprijine profesorul pentru învățământ primar/învățătorul, în procesul de personalizare a abordării didactice în funcție de interesele, nevoile și potențialul fiecărui copil.
Raportul de evaluare al copiilor include aspecte privind nivelul realizării/dobândirii comportamentelor stabilite în: Profilul de formare al absolventului; Curriculumul pentru educație timpurie; Reperele fundamentale în învățarea și dezvoltarea timpurie a copilului de la naștere la 7 ani sau în urma înregistrărilor consemnate în caietul de observații și în Fișa de apreciere a progresului.
Documentul este completat de către educatorul de la grupa respectivă, în colaborare cu consilierul școlar (angajat al unității sau desemnat de CJRAE/CMBRAE). Va apela la informațiile colectate din Caietul de observații și din Fișa de apreciere a progresului copilului, precum și la cele colectate în urma discuțiilor cu părinții copilului.
Raportul de evaluare este tipărit, semnat de cadrul didactic, de profesorul consilier școlar, de părinți. Este înregistrat în unitatea de învățământ și, ulterior, la unitatea de învățământ unde copilul frecventează clasa pregătitoare.
Raportul de evaluare a copiilor. Ce trebuie să facă părinții
Raportul este utilizat pentru optimizarea procesului educativ și fundamentarea deciziilor de orientare și consiliere educațională. Va fi la baza întocmirii/actualizării planului individualizat de învățare, pentru fiecare copil.
O copie a raportului este înmânată părinților/ reprezentanților legali ai copilului, cu mențiunea că aceștia au primit un exemplar și că raportul reprezintă un document obligatoriu, care vine în completarea dosarului de înscriere a copilului în clasa pregătitoare.
Părintele înmânează cadrului didactic din învățământul primar care a preluat copilul, în prima săptămână de școală, Raportul descriptiv de evaluare.
Raportul descriptiv de evaluare se încarcă pe platforma informatică dedicată, conform unei proceduri elaborate de către CNPEE.
Acesta face parte integrantă din portofoliul educațional al copilului.
Conținutul raportului este confidențial. Unitatea școlară are obligația de a respecta Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea privește prelucrarea datelor cu caracter personal.