După ce le-a interzis la începutul anului școlar, ministrul Educației vrea acum ca auxiliarele didactice folosite la clasă să fie aprobate de părinți. Potrivit controversatului Regulament de organizare și funcționare a unităților de învățământ, aprobat zilele trecute de Liviu Pop, părinții vor avea unul dintre cele mai importante roluri în alegerea materialelor pentru lucru la clasă.
"În funcție de nevoile specifice fiecărui ciclu de învățământ, cadrele didactice prin catedre și comisii metodice vor selecta auxiliarele didactice din lista celor aprobate sau avizate de CNEE. Acestea vor fi centralizate de profesorul diriginte, care le va prezenta adunării generale a părinților. Adunarea generală a părinților va hotărî apoi susținerea cadrelor didactice și a echipei manageriale a unității de învățământ privind activitățile, auxiliarele didactice și mijloacele de învățământ utilizate în demersul de asigure a condițiilor necesare educării copiilor sau elevilor", explică ministrul Liviu Pop.
Ulterior, Consiliul reprezentativ al părinților sau Asociația de părinți din fiecare unitate de învățământ va trebui să își exprime acordul pentru utilizarea materialelor auxiliare propuse de cadrele didactice și vor face demersurile pentru a le achiziționa din fonduri proprii.
"Din profesori, v-a transformat în bone!"
Măsura îi înfurie însă pe profesori, care consideră că rolul părinților în toată această ecuație a auxiliarelor este mult prea mare.
"Lupta e pierdută? Expertiza voastră și capacitatea profesională de a decide v-au fost anulate de ROFUIP. De acum înainte, experții în educație sunt părinții. Nu, nu cei de pe facebook, care au mai citit câte o carte, ci aceia din școala în care predați (parcă îl și văd pe tatăl infractorului minor din Poroschia votând ce auxiliare ar vrea el să folosească doamna de civică). Mă întorc pe baricade când dispare prevederea asta din ROFUIP. Până atunci, din profesori v-a transformat LMP în bone. Părinții comandă și voi executați. Auxiliare a-la-carte că de... cine plătește deține puterea", este de părere Adina Drenga, fost învățător la Colegiul Național de Arte "Regina Maria" din Constanța, actualmente învățător în Marea Britanie.
În urmă cu patru ani, aceasta folosea la clasă, ca material auxiliar, un manual vorbitor pe care îl inventase chiar ea.
Cadrul didactic consideră că părinții pot decide auxiliarele folosite acasă, pentru studiul suplimentar, însă nu și la școală.
"E o variantă de lucru, totuși. Fără auxiliare. Dacă tot decid părinții, să decidă ce vrea fiecare pentru copilul său acasă. Să ia lista să o consulte și să își cumpere. Nu să decidă ce resurse folosesc eu în planul meu de lecție!", mai spune Adina Drenga.