În urma celei de-a doua etape de repartizare computerizată,
introdusă anul acesta, în premieră, la admiterea în clasa a IX-a, am constatat
cu stupoare că un elev de la Școala gimnazială „Dimitrie Știubei” din Constanța
a fost repartizat, cu media de admitere 4,48, la Colegiul Național „Mircea cel
Bătrân”, la clasa de matematică informatică, bilingv engleză.
Tot la mate-info, dar la Liceul Teoretic „Ovidius” din
Constanța a ajuns un absolvent al Școlii gimnaziale nr. 24 „Ion Jalea”, a cărui
medie de admitere a fost 7,08.
Și tot la mate-info, la Liceul Teoretic „Traian”, a nimerit
și un elev de la Școala „Sfinții Martiri Brâncoveni”, a cărui medie de admitere
a fost 5,10.
Asta în timp ce un absolvent al gimnaziului Liceului
Teoretic „Lucian Blaga” din Constanța, a cărui medie de absolvire a fost 7,49,
a fost repartizat la Liceul Teoretic Băneasa, la Agricultură.
Este o dovadă cât se poate de clară că introducerea acestei
a doua repartizări computerizata a fost o greșeală de strategie a Ministerului
Educației. Iar pe de altă parte, faptul că un elev cu media 4,48 ajunge să
completeze în fișa de opțiuni Colegiul „Mircea cel Bătrân” sau că un absolvent
de liceu din Constanța ajunge la Băneasa este o altă dovadă că acești elevi nu
au beneficiat absolut deloc de o îndrumare din partea diriginților.
Cel mai probabil, elevul repartizat la Colegiul „Mircea”, a
cărui medie la Evaluarea Națională a fost 3,65, va ajunge la un transfer, în
cazul în care el și aparținătorii vor realiza că are mai multe șanse de
acomodare într-un alt liceu.