Cercetătorii IBM au reușit să fotografieze pentru prima dată structura unei molecule

de Cuget Liber Luni, 07 Septembrie 2009 394
Cercetătorii IBM au reușit să vizualizeze structura chimică a unei molecule la o rezoluție fără precedent, utilizând o tehnică complexă cunoscută sub numele de microscopie de forță atomică, informează Agora.ro. Rezultatele obținute conduc studiul moleculelor și atomilor la cea mai mică scară de măsurare și ar putea avea un impact deosebit asupra nanotehnologiei, domeniu care încearcă să înțeleagă și să controleze câteva dintre cele mai mici particule pe care le cunoaște omenirea. "Chiar dacă nu este o comparație exactă, dacă facem o paralelă cu modul în care un doctor utilizează razele X pentru a vizualiza oasele și organele din interiorul corpului uman, noi utilizăm microscopul de forță atomică pentru a vizualiza structurile atomice care stau la baza moleculelor individuale", a afirmat cercetătorul IBM Gerhard Meyer. "Tehnicile de scanare a mostrelor oferă un potențial deosebit pentru realizarea unor prototipuri ale structurilor funcționale complexe și pentru studiul proprietăților lor chimice și electrice la scara atomică", a mai spus Meyer.
Taguri