Pâinea. De ce nu trebuie eliminată din alimentație

de Cuget Liber Miercuri, 27 August 2014 524
Subiectul pâine-dietă-îngrășare este unul foarte amplu, însă trebuie să cunoști esențialul. Toate tipurile de pâine îngrașă, fie că este vorba despre cea albă, fie că este vorba despre cea integrală, cu graham sau tărâțe. Potrivit Eva.ro, diferența dintre tipurile de pâine stă în valoarea nutritivă. Astfel, în timp ce pâinea albă este obținută din făină rafinată, sărăcită de fibre și de minerale, pâinea integrală conține o cantitate de trei ori mai mare de substanțe nutritive. Aceasta ar fi principala diferență dintre tipurile de pâine, nu faptul că unul îngrașă și altul nu. Sigur că pentru o dietă de slăbit, cea mai bună varianta este pâinea din făină integrală, deoarece oferă mai mulți nutrienți, îmbunătățește tranzitul intestinal, conține carbohidrați cu absorbție lentă și îți conferă energie. Cât despre calorii, două felii de pâine albă îți oferă 150 de calorii, iar două felii de pâine integrală 120 de calorii.

Cum reduci consumul de pâine pentru a nu te îngrășa
Pâinea nu ar trebui eliminată definitiv dintr-o alimentație echilibrată, însă dacă vrei să slăbești sau să-ți menții greutatea, este bine să reduci numărul de felii. Conform nutriționiștilor, la o masă principala nu ar trebui să consumi mai mult de două felii de pâine, fie ea și integrală.

1. Renunță la a două felie de pâine din sandviș. Dacă obișnuiești să consumi unul sau două sandvișuri la gustarea dintre mese, un truc util ar fi să renunți la felia de pâine de deasupra. Chiar dacă nu vei mai mânca un sandviș în adevăratul sens al cuvântului, cel puțin vei economisi una sau două felii de pâine la o singură masă.
2. Evita pâinea când consumi făinoase și legume bogate în amidon. Când consumi orez, paște, hrișca, cuscus, cartofi, mazăre, fasole și linte, printre altele, ar fi indicat să eviți consumul de pâine, deoarece se adună o cantitate prea mare de carbohidrați. Alimentele bogate în amidon nu îngrașă, dacă le consumi cu moderație și în combinațiile potrivite. De exemplu, poți consumă la prânz o salată cu două felii de pâine, iar seară un cartof copt cu verdețuri.
3. Redu consumul de pâine la carne. Carnea conține proteine care au nevoie de un anumit timp pentru a fi digerate. Combinată cu carbohidrații din pâine, carnea poate îngreuna digestia și poate îngrașă, de aceea este bine să reduci cantitatea de pâine pe care o consumi cu mici, grătare și fripturi.
4. Înlocuiește pâinea cu legume de fiecare dată când ai ocazia. Pentru a reduce consumul de pâine și a-ți menține silueta, ideal ar fi să înlocuiești feliile de toast cu legume. De exemplu, dacă vrei să mănânci hummus, fasole bătută, salată de vinete sau crema de brânză, poți folosi ardei gras în loc de pâine. Obții o gustare light, cu mai puține calorii.
5. Nu consuma pâine cu gem și unt. Combinația de unt și gem pe pâine este delicioasă, dar silueta ta crede altceva. Untul și gemul au deja un aport caloric foarte ridicat, iar dacă la acesta adaugi și caloriile din pâine, obții o combinație care te poate îngrașă. În plus, gemul și pâinea vor fermentă în stomac și poți simți un disconfort major din cauza acestei combinații.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Diverse

Ultima oră

Titlurile zilei