Autoritatea Navală Română a finalizat proiectul "Monitorizarea și eficientizarea proceselor de lucru și a fluxului de documente la nivel central și la nivelul unităților teritoriale, păstrarea informației în condiții sigure și cu costuri optime".
Este vorba de un proiect pilot, realizat cu finanțare europeană, prin care a fost implementat un sistem informatic in-tegrat de management al documentelor și fluxurilor de lucru, la nivelul ANR și al celor cinci căpitănii subordonate, de arhivare electronică a datelor, de eti-chetare, clasificare a documentelor și mesageriei electronice. În cadrul proce-sului de implementare a sistemului informatic au fost instruiți 200 de utilizatori și 6 administratori.
Noul sistem eliberează ANR de po-vara hârtiilor și a dosarelor și asigură scurtarea cu 20% a timpului de lucru, în beneficiul celor ce apelează la serviciile ANR: personal navigant, agenți economici, instituții și autorități, popu-lație. Se elimină multe dintre sursele de erori și crește securitatea datelor. Sistemul va permite realizarea rapidă a unor situații statistice complexe, deta-liate. De asemenea, solicitanții vor putea urmări traseul cererilor lor, a declarat Șerban Berescu, directorul direcției de siguranța navigației, în cadrul conferinței organizate vineri, 27 martie 2015, la hotel "Bulevard", din Constanța.
Proiectul poate fi extins și la alte entități. Bugetul lui a fost de 8.792.809 lei, din care: 7.473.887,65 lei - contribuția Uniunii Europene și 1.143.065,17 lei
din bugetul național. Diferența de 175.856,18 lei a fost cofinanțarea eligi-bilă din partea beneficiarului ANR.