Pasagerul fluvial "Bulgaria" implicat în recenta catastrofă de pe Volga, soldată cu 122 de morți, a fost scos la suprafață, a anunțat agenția rusă de știri ITAR TASS. Anchetatorii încearcă să stabilească până în cele mai mici amănunte cauzele accidentului.
- Publicitate -
Presa rusă citează experții care afirmă că, pe corpul epavei, nu se observă urmele vreunei coliziuni care să fi contribuit la scufundarea navei.
Au fost lansate deja câteva capete de acuzare. Directorul general al companiei de turism și expertul șef al unei filiale a Registrului Fluvial Rus au fost acuzați că au oferit servicii care nu îndeplinesc condițiile de siguranță, ceea ce a dus la moartea mai multor persoane. Ei ar putea fi condamnați la închisoare pe 10 ani. Procurorii îl suspectează pe reprezentantul Registrului Fluvial Rus că nu a inspectat nava, așa cum rezultă din acte.
Pasagerul a fost construit în 1955, în Cehoslovacia. Imediat după tragedie au apărut informații despre proasta funcționare a motorului, lucru negat de armator.
Potrivit ziariștilor ruși, Institutul Globalizării și Mișcărilor Sociale consideră că Bulgaria a fost scufundată de politica din domeniul transporturilor, care necesită o schimbare rapidă.
Catastrofa Bulgaria ar putea fi urmată de altele, întrucât 50,6% dintre navele Rusiei, după cum arată o situație din 2009, sunt construite înainte de 1979. În rândul navelor de pasageri, procentul acestor nave foarte vechi ajunge la 55,4%.
Cazul Bulgaria ne aduce aminte de defunctul Registru Naval Român, care a jucat un rol de frunte în dispariția flotei noastre naționale. Din cauza superficialității, neglijenței și corupției unora dintre inspectorii RNR multe nave au ajuns să fie reținute prin diferite porturi ale lumii, pentru că erau sub standardele internaționale, din punct de vedere tehnic. Altele, s-au scufundat, luând cu ele vieții omenești.
La vremea respectivă am demonstrat rolul nefast jucat de RNR în cazul navei "Călărași", care s-a scufundat în zona de coastă a Africii de Sud. Deși nava avea motorul principal făcut varză, lucru confirmat de toți șefii mecanici care se perindaseră la bord, inspectorii RNR îi acordau certificatul de clasificare. Cu avizul RNR, "Călărași" a ajuns pe fundul mării, luând în adâncuri și un marinar.
Până astăzi, nicio autoritate a statului român nu a investigat rolul nefast jucat de RNR. Organizația Maritimă Internațională a fost cea care s-a autosesizat asupra serviciilor proaste ale RNR, punând-o pe lista neagră a societăților de clasificare. RNR a dispărut ca instituție, odată cu flota căreia i-a adus mari deservicii și la a cărei distrugere a contribuit din plin.