Din vremurile cele mai îndepărtate, navigatorii știu cât de capricioasă și periculoasă este Marea Neagră. Vântul se stârnește din senin, ridicând valuri amenințătoare.
- Publicitate -
Multe dintre navele surprinse de furtună și-au găsit sfârșitul pe fundul mării. Constănțenii au vie în memorie tragedia navelor "Sadu", din 2 decembrie 1988, "Paris" și "Yiu - Xiu", din 4 ianuarie 1995.
Aproape în fiecare an, Marea Neagră și-a luat tributul. În timpul furtunii din 11 noiembrie 2007, în apropierea strâmtorii Kerch cel puțin șase navigatori au murit, după ce patru nave s-au scufundat și un tanc petrolier s-a rupt în două, deversând 2.000 tone de petrol în mare.
Pe 19 ianuarie 2008, "Sergei Skadovsky", o navă ucraineană încărcată cu cereale, s-a scufundat în Marea de Azov, la 40 de mile de strâmtoarea care face legătură cu Marea Neagră.
Pe 27 septembrie 2008, la 10 - 15 mile de coasta de nord a Bulgariei, cargoul de 5.000 tdw "Tolstoy", sub pavilion nord-coreean, încărcat cu fier vechi, a fost surprins de o furtună. S-a scufundat, și odată cu el, au pierit cei 13 membri ai echipajului.
Pe 7 februarie 2011, nava de mărfuri generale "Grigoriy Petrovskiy" se afla în rada exterioară a portului georgian Poti, când a fost surprinsă de furtună. Vasul a fost împins pe un dig, unde s-a rupt în două și s-a scufundat.
Pe 13 februarie 2011, pe o mare agitată, cargoul "Besiktaș" s-a rupt în două, în apropierea portului rusesc Soci.
În timpul furtunii din 4 decembrie 2012, cargoul "Volvgo-Balt 199", încărcat cu cărbune, s-a răsturnat și s-a scufundat în Marea Neagră, la 18 mile de Istanbul. Trei marinari au fost dați dispăruți, iar doi s-au înecat.
În dimineața zilei de 8 octombrie 2014, cargoul "Fortuna S" a eșuat la intrarea în Canalul Sulina, în dreptul digului. Cei 12 membri ai echipajului au fost evacuați cu un elicopter de la Tuzla.