Cimitirele de vagoane din județul Constanța sunt pline de "morți"

de Ion TIȚA-CĂLIN Luni, 27 Februarie 2012 761
Potrivit raportului de activitate publicat pe site-ul său, Societatea Națională "CFR Marfă" avea, în 2010, un parc de material rulant compus din 39.741 vagoane de marfă de diverse tipuri, 907 locomotive electrice și Diesel pentru transport și manevră și două nave ferry-boat de 12.500 tdw.
Documentul nu precizează câte dintre aceste capacități sunt active și câte în conservare, dar potrivit unor informații din surse neoficiale, numărul vagoanelor scoase din circulație cu anii depășește cu mult 10.000 de unități. Numai în Regionala Muntenia - Constanța se află în conservare 3.000 de vagoane, dintre care: 910 în portul Constanța și 1.272 în triajul de la Valu lui Traian. La acestea se adaugă ferry-boat-urile "Eforie" și "Mangalia".
Compania feroviară intenționează să reintroducă în circulație măcar jumătate dintre vagoanele aflate în conservare. Pentru finanțarea lucrărilor de reparații și modernizare urmează să se folosească banii obținuți din valorificarea restului vagoanelor.
Suprafața ocupată de parcurile de conservare este imensă și necesită un număr uriaș de paznici. Întrucât "CFR Marfă" nu își permite o asemenea cheltuială, hoții de fier vechi acționează nestingheriți. Cu cât com-pania va amâna mai mult decizia de valorificare a vagoanelor, cu atât paguba crește. Cu certitudine că, dacă "CFR Marfă" ar fi plătit chirie pentru triajele ocupate, n-am mai fi avut cimitire de vagoane în țară.
E revoltător faptul că statul, în calitate de proprietar al infrastructurii feroviare și al materialului rulant de la "CFR Marfă", își permite să țină uriașe capacități de producție nefolosite, iar pe de altă parte vrea să îi pună la plată pe particularii care lasă terenurile agricole nelucrate. De ce acționează cu dublă măsură? Pentru că e mai lesne să sporească fiscalitatea din sectorul privat, decât să-și administreze eficient propriile unități economice. 
Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Economie

Ultima oră

Titlurile zilei