Liberalizarea pieței de energie electrică creează noi oportunități atât
pentru furnizorii activi în piață, cât și pentru consumatori: sunt peste 130 de
oferte de furnizare a energiei electrice publicate pe site-ul Autorității de
Reglementare a Energiei Electrice din care putem alege pentru a trece pe piața
concurențială. Numărul mare de furnizori și multitudinea ofertelor propuse s-ar
putea să ne facă să ne simțim pierduți. Iată câteva lucruri la care să fim
atenți.
Aleg oferta
care mi se potrivește cel mai bine!
Dacă acum petreceți mai mult acasă și lucrați de la distanță, este posibil
să consumați mai multă electricitate în timpul zilei, în fiecare zi a săptămânii.
Mai mult, dacă aveți copii care fac școală sau alte activități online, consumul
poate crește. În acest caz, puteți alege o ofertă cu preț fix la energie
electrică pe o perioadă cât mai lungă, care să cuprindă și un abonament zilnic.
Acest abonament însoțește componenta de preț de furnizare a energiei electrice,
preț care este mai mic de obicei decât în cazul ofertelor fără abonament.
Dacă petreceți mai puțin timp în locuință sau consumul dumneavoastră nu
este mare pe parcursul unei luni, atunci poate este mai convenabil să alegeți o
ofertă cu preț fix al energiei pe o perioadă cât mai lungă, dar fără abonament.
Enel Energie și Enel Energie Muntenia vă pot ajuta cu oferte specifice, dacă
vă aflați deja în portofoliul lor de clienți, precum și cu oferte dedicate dacă
vreți să le deveniți client. Spre exemplu, prin alegerea ofertelor promoționale
din categoria Salut, vă puteți securiza un preț fix la energia
electrică timp de 12 luni, fiind astfel protejați de orice eventuală creștere a
prețului electricității pe piață. Găsiți toate ofertele pe site-ul www.enel.ro.
De asemenea, este important ca în alegerea ofertei să aveți în vedere stabilitatea
și reputația furnizorului. Contează și numărul canalelor de plată a facturii
puse la dispoziție și eventuale costuri aferente acestora, gestionarea relației
contractuale într-un mod potrivit stilului dumneavoastră (online, telefonic sau
direct, fizic), modul de actualizare a condițiilor contractuale, posibilitatea
de ajustare a prețului, modalitățile de încetare a contractului, modul de
soluționare a sesizărilor sau asolicitărilor clienților sau de soluționare a
litigiilor.
Pot face un contract 100% online?
Sigur! La Enel puteți face un contract 100% online. Tot ce trebuie să
faceți este să intrați pe www.enel.ro, la secțiunea Clienți Rezidențiali, să
alegeți județul în care se află locul de consum pentru care vreți să încheiați
respectivul contract, să selectați oferta dorită și să începeți procesul de
contractare. Introduceți o copie a actului de identitate și, dacă sunteți
client nou, copia actului de proprietate asupra locului de consum sau
documentul care să ateste dreptul de folosință, și ultima factură de la vechiul
furnizor. Ultimul pas - semnați digital în spațiul alocat pe ecran, dar nu
înainte de a vă da acceptul pentru oferta aleasă.
Cum știu că-i totul în regulă, contractul încheiat,
și când vine prima factură?
Imediat după ați depus documentele necesare, solicitarea e preluată de
operatorii Enel pentru a fi procesată. Potrivit regulilor în vigoare
referitoare la contractarea la distanță, contractul de furnizare electricitate
se consideră încheiat doar când primiți pe un suport durabil, inclusiv
electronic, documentele contractuale finale. Acordul îl dați prin acceptarea
acestora pe link-ul transmis pe e-mail la final.
Sunt obligat să închei un contract pe piața
concurențială până la 30 iunie?
Puteți solicita oricând încheierea unui contract pe piața concurențială, indiferent
de dată sau de localitatea în care este situat locul de consum. Aveți
libertatea de a alege orice furnizor doriți și oferta ce vi se potrivește, la
un preț competitiv.
Toți cei care aveți acum în derulare un contract de furnizare a energiei
electrice la prețul pentru serviciul universal, veți întâmpina la jumătatea
anului sau la începutul toamnei noi schimbări legate de facturile la
electricitate, în sensul că reducerea comercială de care beneficiați acum va
expira, în funcție de durata de acordare a reducerii comerciale comunicate de către furnizorul
actual. Veți fi facturați la prețul pentru serviciul universal stabilit pentru
semestrul al II-lea 2021, comunicat de către furnizorul actual în lunile mai și
iunie, odată cu factura de electricitate, începând cu data de 01 iulie 2021.
Vă puteți însă oricând răzgândi! Chiar dacă nu ați luat o decizie până la
30 iunie 2021, puteți opta, ulterior, în orice moment, pentru un produs de pe
piața concurențială de energie electrică.