Buna ziua, ma intreb oare cind sindicatul va dori sa se ocupe cu adevarat de aceasta problema.Daca chiar ii pasioneaza viitorul ofiterilor de marina, ar trebui sa isi puna mai multe intrebari.De exemplu de ce trebuie ca dupa anii de facultate si dupa cele 2 examene(de licenta si de brevet) sa fim obligati sa sustinem alte examene pentru brevetele superioare?Pare stupida aceasta intrebare, doar pentru nepriceputi.Sunt state in U.E., ca Danemarca,Norvegia,Suedia,s.a. unde nu se mai dat examene, doar pe baza perioade de ambarcare brevetele sunt emise automat.A verificat cineva asta? Nu, pentru ca INTERESUL ANR ar fi grav avectat.De ce trebuie sa studiezi nimic in UMC sau AMC timp de 3 ani? Nu s-a facut nimic in "perierea" acestor institutii a.i. sa se reduca perioada la 1-2 ani si sa aiba tinerii o perioada mai mare de cadetie.asta deoarece INTERESUL institutiilor ar fi grav afectat.Al cui INTERES il apara SLN????.
Situatia actuala este una de tot cacatul ... Insa exista si o parte buna ! Astfel se creeaza o selectie automata in randul studentilor si vor pleca doar cei capabili , descurcareti si demni de meseria asta dar din pacate si cei cu bani cu cap sau fara cap de cele mai multe ori. Raman doar cei care nu au nici o treaba cu aceasta meserie , care nu muncesc si vor totul pe tava . Si sunt destui in Romania ! Parerea mea ca legea junglei a fost si va fi intodeauna prezenta peste tot chiar daca ni s-a plantat in creier samanta asa zisei democratii . Nu este un lucru normal si nu il sustin dar este de datoria noastra sa schimbam ceva. Mosii astia si-au pierdut mintiile si si-au vandut sufletele pentru bani !
Salut! Eu sunt anul III la ANMB CT, am carnet de marinar din februarie 2012, si mi-am incercat norocul la mai multe firme de crewing (la unele chiar 2-3 ori) si dupa ce mi s-a eliberat carnetul si mai recent. La majoritatea firmelor mi-au zis ca nu au program cu cadetii, iar acolo unde mi-au zis ca au: "Stiti ... armatorii nu prea mai vor cadeti romani!" Aici apare problema (ca sa zic asa pct de pe i), pentru ca au fost multi "cei cu bani cu cap sau fara cap de cele mai multe ori" la mijloc ... care intr-un fel sau altul ne-au facut de ras si ne fac pe noi sa suferim acuma. Ca sa nu mai zic ca la UMC se promoveaza asa cum se promoveaza !!! Problema noastra, a cadetilor, trebuie luata in serios la nivel inalt dar dupa cum s-a mai zis si mai sus ... ANR nu are interes pentru ca pierde multi bani din afacere! ...
Iar deputatilor care au votat impotriva noastra le doresc acelasi lucru care ni-l doresc si ei noua... Ei au ajuns mari si nu ii mai intereseaza ... Noi de ce sa ajungem sus ?
Referitor la ce ai spus legat de selectia in randul studentilor..foarte putini sunt cei capabili, care sunt plecati. In rest, pleaca doar cei cu "pile" ..asa tot ei au ajuns sa ne faca de ras si sa fim noi pusi intr-o pasa proasta.. si aici ma refer la cei care chiar invata si vor sa plece sa navigheze.
Calitate nu cantitate ! Astfel sunt si sanse mai mari ca oameni desptepti si care au trecut cu greu prin sistemul de rahat sa schimbe ceva . Cat despre pilosi si oameni cu bani dar fara carte , ii deosebesti de restul foarte usor si te poti feri de ei. Din nou nu sunt de acord cu sistemul si oamenii de la putere dar sunt realist si ar trebuii sa fiti si voi . E de datoria noastra sa schimbam ceva atunci cand o sa ajungem la putere daca nu pentru noi , pentru copii nostrii !
Cine are cuvant de spus "acolo sus" trebuie sa faca in felul urmator: 1. orice firma de crewing sa fie obligata sa aibe program pentru cadeti si numai in baza recomandarilor de la facultatea unde cadetul este student, raspunzatoare de calitatea studentului si de ceea ce face acesta la nava fiind institutia de invatamant in cauza; 2. orice armator care doreste ofiteri romani sa fie obligat sa ia si cadeti romani; 3. testarile sa se efectueze la institutiile de invatamant si sa se ia in calcul evolutia acestuia pe parcursul anilor de studii. Asta insemnand controlul calitatii. Numai astfel vom putea avea continuitate, nu asa cum stau lucrurile acum. Nu au programe pentru cadeti, nu iau ofiteri fara experienta dar vor peste doi-trei ani ofiteri. Pai de unde vor mai fi daca nu pregatesc cadeti?
Cadetii nu gasesc sa plece pt ca nimeni nu ia cadeti romani, armatorii dau navele in management, in Asia si managerii angajeaza asiatici, este foarte simplu, acum 15-20 ani ieseau maxim 100 indgineri pe an de la UMC, acum ies cu miile si nu stiu nimic, asa ca nu isi gasec de munca, asta este problema ca ies prea multi absolventi, si numarul navelor este aceleasi nu se construiesc 2000 nave pe an. Pavilionul este o mare mangla, la care si-au luat spaga baietii destepti ca in toate privatizarile din Romania, comisa din parlament de cine a fost mituita????
Nici macar nu au reusit inca sa faca ceva, ca a si inceput carcoteala ! egoismul " ba ca unii invata mai bine si altii nu, ba ca le ia colegul locul samd. Fratilor mai bine va uniti si sprijiniti actiunea SNT, e cea mai buna alegere. Sa mentionez ca prin ce treceti voi acum am trecut si eu si acum e si mai greu, pe fondul crizei tot mai putine locuri de munca. Personal nu ma pot plange am reusit sa ma fac apreciat si sa fiu el cel care este rugat sa accepte un loc de munca pe nave. Foarte adevarat ca autoritatile romane chiar si scoala ne pune bete in roate, in consecinta LUPTATI PENTRU DREPTURILE VOASTRE, SUSTINETI ACTIUNEA SNT ! Este cea mai realista. "Șansa rezolvării crizei locurilor de muncă și de practică pe mare a apărut odată cu lansarea proiectului de înființare a registrului maritim internațional al României. Atragerea a cel puțin 100 de nave străine, din primul an, sub pavilionul românesc reprezintă o oportunitate pentru navigatorii și cadeții noștri. În definitiv, de ce are nevoie România, astăzi, de flotă? Doar ca să-i fâlfâie tricolorul pe mările și oceanele lumii și să încaseze câteva milioane de dolari pe an, din taxa de tonaj și, în rest, să profite armatorii străini de oaza de fiscalitate creată? Principalul scop al afacerii numită registrul maritim internațional, căci este vorba de o afacere profitabilă (pentru alții), trebuie să fie asigurarea locurilor de muncă și de practică pentru cetățenii țării noastre. Iar dacă sunt și alte beneficii, e foarte bine. "
Companiile de crewing nu au programe de cadeti. Ele danseaza cum le cinta armatorii si chiar mai mult decit atit, percep si spaga de la obraz. Insa problema esentiala sint ofiterii plecati cu pile dar care habar nu au de meserie, armatorii preferind ca pentru aceesi calitate slaba a muncii dar si salariu mai mic sa ia asiatici. Numai in meseriile strict necesare iau romani/bulgari/iugoslavi. Astea sint de regula ptr fiteri si electricieni, unde asiaticii chiar isi prind urechile. De pilda Eastmed are echipaje integrale filipineze, exceptind electricienii, unde chiar ei recunosc ca nu au alta varianta.