Pe data de 17 noiembrie 2020, cargoul de mărfuri generale „Ali Bey”, sub pavilion Panama, a acostat în Dana nr. 9 a portului Constanța, unde a descărcat 2.874 tone de calcită. De atunci, vasul nu a mai părăsit portul, fiind abandonat.
- Publicitate -
Echipajul compus din 12 marinari sirieni a rămas neplătit, întârzierile la plata salariilor fiind de unu până la patru ani pentru o parte dintre navigatori.
Adrian Mihălcioiu – șeful Inspectoratului ITF România a precizat că din momentul în care nava a fost abandonată, agentul ei a asigurat alimentele pentru echipaj, iar autoritatea portuară a conectat nava la sursa de electricitate de la țărm. Ulterior agentul a asigurat și combustibilul necesar navei.
„Luni, 22 martie 2021, echipajul ni s-a adresat pentru a-i furniza alimente, deoarece proviziile sunt pe terminate. Am contactat agentul navei și i-am cerut să furnizeze alimente la bord, dar acesta ne-a spus că nu va mai furniza provizii, servicii medicale și combustibil, deoarece a cheltuit, deja, foarte mulți bani cu nava până acum. În aceste condiții, am făcut un apel public către autoritățile responsabile pentru a ajuta echipajul sirian. Totodată am solicitat Comitetului de Bunăstare pentru Asistența Navigatorilor - Seamens Club - să organizeze o reuniune de urgență, având in vedere situația deosebită a navei , acostată în portul Constanța. După vizita la navă, i-am solicitat acestei organizații să aducă, de urgență, provizii de strictă necesitate la bord. Situația navei va deveni și mai gravă peste o săptămână, când combustibilul se va termina”, a declarat Adrian Mihălcioiu.
El a lansat un apel public către The American Club (clubul de asigurare P&I) și administrația statului de pavilion Panama să își îndeplinească responsabilitățile și să aibă grijă de echipaj până când marinarii își vor primi salariile şi vor fi repatriați.