Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, în primele şapte luni din 2023, cu 22,2%, în comparaţie cu perioada similară a anului anterior, iar autoturismele „verzi” au înregistrat un salt 36,5% şi au ajuns la o cotă de piaţă de 22,9%, reiese din datele publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile.
- Publicitate -
În topul primelor zece mărci de autoturisme şi autovehicule comerciale, după primele şapte luni din acest an, pe primul loc se află Dacia - cu 29.044 de unităţi, urmată de Renault (8.935 unităţi), Toyota (6.677), Volkswagen (6.345), Ford (6.130), Skoda (6.076), Hyundai (5.554) Mercedes-Benz (5.133), Suzuki (2.770) şi BMW (2.681).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul de referinţă, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,4% faţă de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 63,9%.
Autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piaţă de 22,9%, după primele şapte luni, pondere care depăşeşte cu 9,8% cota deţinută de motoarele diesel. În acest sens, autoturismele 100% electrice deţin o cotă de 10,4% din piaţă în primele şapte luni ale anului 2023, comparativ cu 7,9%, cu un an în urmă.