Între anii1950 si 2000, piața blănurilor a fost destul de haotică. Însă, în anul 1950, articolele de îmbrăcăminte din blană au recâștigat popularitate. Cu toate acestea, până la sfârșitul anului 1950, vânzarea blănurilor de lux a scăzut. Industria blănii a simțit că blănurile, cum ar fi nurca a devenit un lucru de domeniul trecutului.
Sangster (2011) explică faptul că prin anul 1961 producția totală a blănurilor din Canada a fost în scădere, ca urmare a taxelor mari, a schimbării tendinței de modă și al introducerii blănurilor false. În anul 1980, a existat un interes deosebit în blănuri, însă încetinirea creșterii economice în anul 1990 a avut un efect devastator asupra blănurilor de lux.
Unul dintre obiectivele de referință cu privire la creșterea sau scăderea prețurilor de blană este, de obicei, nurca. Prețul nurcii a scăzut în anii 1950, a urcat în anul 1980 și a plonjat din nou în anul 1990. La mijlocul anilor 1990, piața blănurilor începe să se îmbunătățească, iar în anul 1996 , comerțul blănurilor devine rapid o industrie economică majoră.
În Uniunea Europeană în anul 1996 cifra de afaceri al comerțului de blănuri a fost estimat la peste 6 miliarde de dolari. În Statele Unite, cifrele de vânzare pentru același an a fost de aproximativ 1,2 miliarde de dolari. În Canada cifra de afaceri pentru întreaga industrie de blănuri a fost estimat la aproximativ 600 de milioane dolari anual. Deși criza a lovit și sectorul blănurilor, ca orice segment de lux acesta a cunoscut un recul nesemnificativ în comparație cu ale sectoare economice.
Pentru o bună familiarizare în legătură cu diversele modele de blănuri, puteți vizita magazinul online al furnizorilor de textile, confecții și tricotaje din România –
Afaceritextile.ro