"Portul Constanța nu se vinde, rămâne unde este! Se dorește doar transferul unor acțiuni ale Companiei Naționale Adminis-trația Porturilor Maritime Constanța" - a declarat, la conferința de presă de ieri, directorul general Decebal Șerban.
Răspunzând unor afirmații apărute în presă, el a explicat că proprietarul infrastructurii portuare este statul român, în vreme ce administrația portuară a primit-o în concesiune, în baza unui contract. Drept urmare, indiferent de structura acționariatului CNAPMC, proprietatea asupra infrastructurii portuare nu se modifică.
Directorul general a anunțat că în cursul zilei de ieri, reprezentanții CNAPMC au semnat contractul pentru asistența tehnică de supraveghere a execuției lucrărilor pentru proiectul "Dezvoltarea capacității feroviare în sectorul fluvio - maritim al portului Constanța" cu asocierea SC Systra SA - SC Metroul SA. Valoarea contractului este de 819.975 lei (fără TVA), iar durata de execuție este de 44 luni.
Proiectul constă în realizarea unui complex feroviar sistematizat în sectorul fluvio - maritim al portului Constanța, care să asigure deservirea optimă și unitară a actualilor și viitorilor operatori portuari. În prima etapă, care face obiectul acestui proiect, se vor executa liniile fero-viare care îi servesc pe actualii operatori.
Contractul privind proiectarea și execuția lucrărilor a fost adjudecat de către ofertantul SC Consal Trade SRL. Valoarea totală a pro-iectului este de 93.219.000 lei, inclusiv TVA. Proiectul este finanțat din fonduri europene, prin Programul Operațional Sectorial Transport.
În cadrul licitației pentru realizarea viitorului Master Plan al portului Constanța, au fost depuse opt oferte, câștigătorul urmând să fie anunțat până la finele acestui an.