Comunitatea portuară a dat publicității următorul comunicat de presă:
"În data de 3 octombrie 2013, Organizația Patronală "Operatorul Portuar" și Federația Națională a Sindicatelor Portuare au avut o întâlnire cu ministrul transporturilor, Ramona Mănescu, și cu subsecretarul de stat, Constantin Matei, pe tema deficientelor constatate în actul de administrare a portului Constanța. Dorința Organizației patronale "Operatorul Portuar" și a Federației Naționale a Sindicatelor Portuare era identificarea unui numitor comun cu reprezentanții statului, în sensul rezolvării problemelor legate de administrarea portului, pe linia interesului național și al Comunității Europene, având la bază criterii de importanță economico – financiară și geostrategică. Astfel, în cadrul întâlnirii s-a propus Ministrului Transporturilor un mecanism de largă consultare și transparență în adoptarea deciziilor în acest sector de activitate.
În urma discuțiilor s-a convenit ca până la sfârșitul acestei săptămâni să se întocmească un plan de urmat în vederea conturării unui proiect de management unanim acceptat în legătură cu portul Constanța.
Deși întâlnirea trebuia să aibă loc în cursul zilei de vineri, 11.10.2013, reprezentanții Ministerului Transporturilor nu au mai putut fi contactați. Organizația patronală "Operatorul Portuar" și Federația Națională a Sindicatelor Portuare constată ca reprezentanții Ministerului Transporturilor, în frunte cu doamna ministru Ramona Mănescu, nu au respectat termenii stabiliți.
Organizația Patronala "Operatorul Portuar" și Federația Națională a Sindicatelor Portuare atrag atenția asupra dezinteresului manifestat de reprezentanții statului, dar și a modului de administrare a acestui obiectiv de importanță strategică naționala și internațională.
În cursul zilei de vineri, 11.10.2013, comunitatea portuara va organiza o conferință de presă, în care se vor discuta toate amănuntele acestor demersuri.
Patronatul portuar este responsabil de întreg traficul din portul Constanța și de veniturile generate astfel de "poarta maritimă" a României, în valoare de circa 1 miliard euro anual, inclusiv de cele încasate de CN APM.
Patronatul portuar reprezintă operatori economici a căror cifră de afaceri este de 16 ori mai mare decât cifra de afaceri a Administrației Portului Constanța (CN APM).
Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP) reunește 26 de sindicate ale lucrătorilor din porturile comerciale românești și din serviciile conexe acestora, fiind singura organizație ce deține statut de reprezentativitate într-un sector cuprinzând 40.000 de salariați."
Ziarul "Cuget Liber" vă va informa pe tot parcursul zilei de astăzi despre evoluția evenimentelor.