Mda,cind nu ai ce face te ocupi de ceva ce exista si reglementat la nivel global de catre institutiile internationale.Cel putin puteau sa astepte si acesti domni sa vina domnul Cupsa de peste mari si tari cu tolba plina de indicatii mondiale.Nu cred ca se poate face un cod fara niste corelari cu celelalte tari aliniate la IMO.Ma intreb ,cum sa face ca atunci cand aveam sute de nave se functiona fara cod si acum cand nu mai este nimic in loc sa se initieze masuri de refacere a flotei de catre armatorii ?autohtoni agitam apele birocratiei fara a putea desprinde vaporul de la mal.
Si in fond ce vrea acest profesor...? Ar fi de ajuns daca s-ar respecta in totalitate reglementarile UE si IMO la care Ro este parte... Pai , tarile alea pe care le aminteste , (Ungaria,Elvetia) , tocmai din cauza ca nu au iesire la mare si-au facut legi speciale (coduri), pe cand Ro este parte la legislatia internationala referitor la tarile riverane marilor si tarilor cu fluvii navigabile interioare (ptr Dunare sunt o gramada de reglementari deja ale tarilor pe unde trece Dunarea)...
Codul Maritim se aplica in cazul litigiilor care provin din domeniul maritim. Codul Maritim Romanesc vechi de aproape 70 de ani a fost valabil pana in perioada intrarii in vigoare a noilor coduri, data cand au fost abrogate aproape toate articolele, si asa ramanand fara un Cod Maritim. Acum se aplica fortat prevederile Codului Comercial care nu sunt prevederi specializate in domeniul maritim si pot fi interpretabile, iar de multe ori judecatorii dau in spete similare hotarari opuse tocmai din aceasta cauza si exemplele pot continua la nesfarsit. Romania are porturi maritime, ceea ce inseamna ca sunt si nave maritime de diferite pavilioane(nu este necesar sa avem neaparat pavilion romanesc) care opereaza, fac manevre, au echipaje, operatiuni maritime specifice care nu se regasesc in codul comercial. Romania are nevoie de reguli maritime in justitie, tot asa cum are nevoie si partea cila, penala sau comerciala. Sa imi fie iertata
Corect " Legis civilus". Vad ca te pricepi mai bine dacat au batut campii unii dintre cei dinaintea ta fata de adunarea de la Club Idu. Un cod maritim regleaza partea maritima, iar un cod fluvial partea fluviala. Deci am avea nevoie de un cod maritim si fluvial. Reglementarile UE, IMO, ILO etc trebuiesc implementate in legislatia nationala, altfel ele pot sau nu fi luate in considerare. Sunt aspecte juridice care depasesc nivelul general de cunoastere si de aceea sa ii lasam pe specialisti sa isi faca treaba, mai ales ca initiativa vine din piata si nu dintr-o decizie politica. Bravo initiatorilor si ma bucur sa vad ca oamenii si specialistii din domeniile specifice, agenti economici, asiguratori, sindicatul navigatorilor, juristi, avocati aplecati asupra acestei probleme, judecatori, etc. iau parte, sunt invitati la asemenea initiative de impact colosal in viata maritima a Romaniei. Bravo domnilor ! Felicitari ! Felicitari si presei ca este prezenta si informeaza.