S-au făcut doua greșeli mari:transformarea APC din regie in companie naționala-societate pe actiuni(ministru Traian Basescu)si cedarea a40 la suta din actiuni la fondul proprietatea si primarie(miniștriiDobre-cel mai prost ministru al tuturor timpurilor- si Berceanu).Nu exista in lume port condus de societate pe actiuni,peste tot porturile au "Regii Autonome" sau"Autorități Portuare".Intr-un singur mod se poate remedii situatia(foarte greu dar necesar):cedarea in totalitate la fondul proprietatea si primarie a domeniului privat al CNAPMC si înființarea "Autoritatii Portuare"care sa gestioneze domeniul public(diguri,bazine,chefuri,drumuri,teritorii).Asa e in lume.In privința conducerii nu exista in lume in nici un port management privat.Daca nu suntem in stare sa asiguram o astfel de organizare acum in ceasul al 12-lea situatia va fi gravă.Sa se copieze modelul spaniol,francez sau italian de organizare si funcționare a administrațieii Portuare.In privința conducerii exista un președinte numit de minister si un director general care e funcționar public si nu e schimbat pe considerente politice.
Echipa de management privat va fi direct interesata sa dezvolte portul C-ta si sa-l faca cat mai rentabil.Este in interesul lui ptr ca el din asta isi castiga painea.Daca el face treaba buna iar patronatul(Min Transp.,FP & primaria) vor fi multumite ,va avea de castigat. .Problema este ca firma de management sa fie aleasa pe criterii strict profesionale si fara influente politice,iar controlul din partea Consiliului de administratie sa fie dur,astfel incat sa nu se faca derapaje. PS.Daca totul se va face in stil pur "mioritic",atunci poti sa-l aduci si pe D-zeu manager ptr ca totul va ajunge o ruina
Articolul este plin de atat de multe greseli de logica economica incat nu pot sa cred decat ca e cumparat. Este clar ca dupa rezultatele alegerilor, PSD-ul se asteapta sa pastreze 4 ani APC-ul, este clar ca nu le convine conducerea corporativa (ei de unde ar mai manca), e clar ca au dat bani autorului sau sefului lui, e clar ca traim intr-o tara de kkt!
Desigur ca articolul este scris la comanda. Nici autorul nu mai stie ce sa scrie ref la subiectul CN APMC. Posteaza si el dupa cum bate vantul. De altfel, la varsta lui sunt convins ca nu accepta notiunea de "management privat" pt ca nu mai are puterea sa-si upgradeze mentalitatea de dinainte de '89. Domnule "jurnalist", adevaratul management privat inseamna progres, si pt societate si pt economie. Asa cum scria cineva mai sus, un manager privat va fi interesat sa investeasca in infrastructura portului pentru a face aceasta facilitate mai atractiva pentru comert si deci, pentru a-si indeplini (si chiar depasi) indicatorii de profit. In rest, ia niste lectii de economie moderna ca sigur ai nevoie de asa ceva. Emiti niste pareri de bugetar sadea!
Acum e momentul: In 2012 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul: fondurieuropenenerambursabile.ro
Acum e momentul: In 2012 Fondurile Europene NERAMBURSABILE se Acorda si la noi la fel de Usor ca in statele membre ale Uniunii Europene! Iata cum obtii fonduri europene pentru afacerea ta in doar 2 luni si 17 zile. Aflii mai multe detalii pe site-ul: fondurieuropenenerambursabile.ro
pentru cei ce sustin managementul privat:nici un port in europa si in lume nu are management privat.chiar sunt toti prosti in Europa si in lume si numai noi suntem destepti?L-am criticat des pe autrul acestui articol dar acum are dreptate.romanii au dat in management privat vapoare si stim toti ce mari beneficii a avut tara.cu un management privat s-ar putea sa avem un dezastru incomensurabil.documentati-va bine cand afirmati ceva ce nu s-a realizat inca in alta parte.nu e cazul sa fim cobai.