Cerealele au inundat căile de navigație interioare. Convoaie lungi de barje încărcate cu grâu, orz și rapiță, din noua recoltă, străbat zi și noapte Dunărea și Canalul Dunăre - Marea Neagră, îndreptându-se spre Constanța. Europa Centrală și de Est pompează milioane de tone de grâne în silozurile portului de la Marea Neagră. De-acolo sunt încărcate pe nave străine, pentru a ajunge în nordul Africii, în Orientul Mijlociu, în Asia de Sud și în Orientul Îndepărtat.
Recolta bună de cereale din această vară a relansat industria portuară. După un semestru mai slab, canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Midia Năvodari au recuperat în luna iulie nerealizarea față de program. La sfârșitul primelor șapte luni ale anului 2016 a fost consemnat un trafic de 17.282.519 tone capacitate și 7.994.794 tone marfă.
Totuși, comparativ cu aceeași perioadă din 2015, cantitatea de mărfuri derulată este mai mică cu 7%.
Traficul extern s-a ridicat la 54% din total, respectiv 4.305.561 tone marfă, în timp ce traficul intern deține o pondere de 46%, cantitatea derulată fiind de 3.689.143 tone. Pe țări, structura traficului de mărfuri este următoarea: România - 46%, Serbia - 23%, Ungaria - 14%, Bulgaria - 9%, Austria - 3%, Slovacia - 2%, Moldova - 1% și Ucraina - 1%.
Ponderea cea mai mare o dețin cerealele: 45% din total. Sunt urmate de: minereuri și materiale de carieră - 29%; produse energetice - 13%, produse chimice - 5%, metal și produse din metal - 4%; alimente - 1%; alte produse - 3%.
Cantitățile de mărfuri containerizate trans-portate pe canalele navigabile continuă să fie foarte mici, deși se constată o creștere. În primele șapte luni ale anului au fost derulate 1.141 de containere, de trei ori mai multe decât în perioada de referință din 2015.