Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a derulat procedura de achiziție publică pentru implementarea sistemului de avertizare a populației în situații de urgență "RO-ALERT". Prin OUG 72 din data de 5 octombrie 2017, IGSU a fost desemnată autoritate contractantă pentru achiziția, în regim de urgență, a echipamentelor hardware, aplicațiilor software și a serviciilor de instalare, precum și pentru punerea în funcțiune aferentă acestora, necesară operaționalizării sistemului RO-ALERT.
- Publicitate -
Conform prevederilor legale, la procedura de achiziție au fost invitați 14 potențial ofertanți, iar până la data și ora limită prevăzute pentru depunerea ofertelor, IGSU a primit patru astfel de documentații. În urma procedurii de negociere, fără publicare prealabilă a unui anunț de participare, SC Telekom România Communications SA a fost desemnată câștigătoarea procedurii de achiziție, urmând ca aceasta să furnizeze produsele hardware și software. De asemenea, compania menționată va implementa sistemul RO-ALERT, în conformitate cu cerințele autorității contractante, în termenul prevăzut în documentația de atribuire.
"Conform dispoziției Guvernului României, pentru implementarea sistemului RO-ALERT a fost alocată suma de 30.400 mii lei din Fondul de Rezervă bugetară. În urma derulării rundelor de negociere, s-a obținut o reducere substanțială a prețului de contract, acesta fiind în valoare de aproximativ 13.000 mii lei", se arată într-un comunicat al IGSU.
Pe fondul creșterii frecvenței evenimentelor negative generate de manifestarea fenomenelor meteo periculoase, dar și a altor situații soldate cu pierderi de vieți omenești și pagube materiale importante, la nivel guvernamental s-a decis implementarea unui sistem de alertare timpurie a populației asupra manifestării diverselor tipuri de risc. Sistemul de avertizare a populației "RO-ALERT" va permite informarea rapidă a cetățenilor aflați în zonele cu risc major, pentru adoptarea unui comportament adecvat necesar asigurării autoprotecției în caz de urgență.