Poligonul Zip Escort, în parteneriat cu Ștefan Lazăr, reprezentantul Asociației Americane de IDPA (International Defensive Pistol Association) în România, organizează vineri, 24 iunie, între orele 17.00 - 20.00, primul curs-pilot de tir dinamic din Constanța.
În cadrul acestui eveniment, pe lângă miniseriile de pregătire practică, ședințele de tragere spe-cifice IDPA vor presupune și introducerea practicantului într-un scenariu defensiv. Din acest motiv, poligonul Zip Escort va fi "decorat" în conformitate cu tematica scenariului care va sta la baza cursului și care va constitui, în egală măsură, o surpriză pentru participanți.
Poligonul de tir sportiv și agrement este un spațiu în care prac-ticanții de tir, fie ei profesioniști sau nu în viața de zi cu zi, pot executa ședințe de tragere cu arme de foc într-un mediu care respectă și aplică toate protocoalele de tragere, având la dispoziție o ofertă complexă de armament și muniție.
Condiția esențială este de a fi împlinit vârsta de 18 ani și de a avea un act de identitate valabil.
Poligonul Zip Escort derulează, pe lângă sesiunile de tragere încadrate în sfera agrementului, și cursuri pe linie de arme și muniții dedicate celor interesați în obți-nerea permisului de port-armă.
În Statele Unite, această linie sportivă din categoria tirului cu arme de foc a luat naștere în 1996 ca răspuns la cererea practicanților de tir de oriunde. Tirul dinamic încadrat de IDPA este o ramură sportivă care antrenează practicanții în scenarii de situații de atac ce se pot regăsi în realitate, dezvoltându-le și învățându-i să-și controleze instinctul de autoapărare.
Una din calitățile particulare ale acestei ramuri a tirului dinamic este că se adresează practi-cantului începător sau mediu ca pregătire, fondatorii acestei ramuri dezvoltând-o în direcția în care practicanții de IDPA pot participa la competiții sportive de gen cu o investiție minimală în echipament.
Principalul scop al IDPA este de a testa aptitudinile și abilitățile individului, nu pe cele pe care i le conferă echipamentul, acesta nefiind acceptat niciodată în IDPA dacă este special construit pentru competiție.