Reselling. Cum funcționează afacerile aproape ilegale de pe internet

de Andreea CARAUA Joi, 13 Iunie 2024 994
În ultimii ani, pe rețelele de socializare au apărut tot felul de pagini pe care se vând articole vestimentare în regim second-hand. Ce nu cunosc mulți clienți este că în spatele acestor pagini se urmăresc niște practici la limita legii.
Reselling-ul se referă la persoane care cumpără produse ieftine din magazine, după care le vând mai scump, în altă parte. Problema apare atunci când acești oameni fac profit constant de pe urma acestei practici, dar nu dețin un certificat de distribuitor asigurat, deci nu plătesc taxe către stat.
Această practică a prins amploare pe rețelele de socializare din România, în special cu articole vestimentare. Se cumpără haine ieftine din second-hand (SH), după care se vând mai scump pe internet.
Agenții comerciali din Constanța nu sunt străini de acest fenomen și susțin că sunt angajați care, atunci când vin hainele, cumpără articolele mai frumoase, cu reducerea de angajat, după care le vând mai scump în altă parte.
De asemenea, multe persoane care își deschid SH-uri tind să păstreze hainele mai bune pentru ei și pentru cunoscuți, ajungând astfel să se autosaboteze: „Asta este cea mai mare greșeală pe care o poți face în acest domeniu, să păstrezi articolele frumoase pentru prieteni și cunoscuți, iar restul să pui la raft”.
O femeie care deține un magazin de tip SH, într-o zonă centrală din municipiul Constanța, a susținut că a avut o clientă pe care o bănuia că ar vinde hainele mai departe, deoarece venea mereu în ziua în care primeau marfă și cumpăra tot ce era mai calitativ sau de firmă, însă nu a fost deranjată de prezența ei.
Această practică se folosește și cu biletele la spectacole sau evenimente artistice. Se cumpără bilete mai ieftine, atunci când se anunță evenimentul, după care se dau la preț aproape dublu, pe alte platforme, atunci când organizatorii le vând pe toate.

Ce părere au clienții despre reselling

Persoanele care cumpără articole vestimentare din magazine SH nu sunt de acord cu cei care practică reselling-ul, susținând că nu este etic.
„Fiind o persoană care caută și ea, la rândul ei, chilipiruri sau piese vestimentare inedite sau de o calitate superioară celor din aria de fast fashion, pot să zic că am o părere foarte proastă despre această practică. Este frustrant să mergi la o sesiune de cumpărături și să te întorci acasă cu mâna goală din cauza unor persoane care vor doar să facă bani și nu se folosesc de acele produse”, a spus Ștefania, studentă la Universitatea „Ovidius” și clientă a magazinelor de acest fel.
„Mi se pare de prost gust, pentru că te duci și cumperi ceva de firmă la 15 lei, după care îl vinzi aproape la prețul pieței. Nu mi se pare o practică etică și nici nu o susțin, deoarece hainele din second sunt acolo, la un preț accesibil, pentru a le putea achiziționa toată lumea”, a declarat Mădălina, angajată care frecventează SH-urile din Constanța.
Nu este nevoie ca resellerii să fie căutați pe rețelele de socializare, deoarece, de regulă, ei vin la tine. După ce își creează pagina, aceștia trimit cereri de urmărire la cât mai multe persoane.
„Am întâlnit reselleri pe rețelele de socializare, adică au fost foarte multe conturi care îmi dădeau cerere de urmărire pe Instagram. Credeam că sunt persoane care vând hainele lor, după ce am început să verific am aflat că erau oameni care cumpărau haine și le vindeau la suprapreț, pe motiv că erau de firmă”, a mai spus Mădălina.
Pe clienți, cel mai tare îi supără faptul că produsele de calitate sunt luate pentru a fi vândute mai departe, în timp ce oamenii care au nevoie de haine ieftine rămân cu lucrurile deteriorate.
„Este dezolant că unii oameni încearcă să profite de pe urma unor magazine care se adresează persoanelor cu un buget limitat și care încearcă totodată să micșoreze gradul de poluare”, a susținut Ștefania.

Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Eveniment

Ultima oră

Titlurile zilei