Scumpă tare "gratuitatea" școlarizarii . Diferentele de salariu ajung la un total de 1300 euroi.
Trei luni ? Este ilegal. Angajații nu pot fi detașați mai mult de 60 zile. In cazul in care stau 3 luni trebuie sa le facă contracte la firma din Danemarca. Șoferii pregătiți de o scala de șoferi ca Dia sau altele, nu sunt șoferi cara sa fie pregătiți pentru internațional.
Pai si explicate... de ce "Șoferii pregătiți de o scala de șoferi ca Dia sau altele, nu sunt șoferi cara sa fie pregătiți pentru internațional"... Ca nu am inteles.
Am lucrat in 2010 la firma asta de 2 lei. Sa va explic cum stau lucrurile, o sa munciți de va s-ar capacele pe bani putini. Salariul e calculat la "atenție" 8 ore de munca nu de condus, in realitate muncești pana la 13 ore in fiecare zi sau 15 după caz. Nu exista respect, ești doar un sclav modern si dacă te plângi te da afara. Gândiți-vă mai bine de ce angajează începători,explicația nu știu nimic si nu au experiența.
În primul rând școala de șoferi DIA e o școală de rahat. Degeaba se lauda ca are nu stiu cate camioane ca nu sunt bune de nimic și cad tablele de pe ele. Cat despre cursuri, vor face maxim 10 ore adunate C+E si nu vor învăța mai nimic ca iau instructorii motorina.Fratilor, dacă vreți sa faceți școala mergeți la oricare școala vreți numai la DIA nu. Iar în ce privește "oferta" asta cu gratuitatea, mai bine îți plătești si mergi tu unde vrei. La Trota angajează începători și dacă te duce capul să îl minți pe ăla de la interviu te angajează ca șofer ch putina experiență și iei undeva la 1200 de euro. Apoi pleci după 3-4 luni și te angajezi pe barba ta după ce vezi cum sta treaba. Cum sa lucrezi primele 2 luni pe 1400 euro si sa îți impună să stai minim 3 luni? Dar ce, ești sclav? Niste nenorociți așa-zișii parteneri... Drumuri bune!
In general școlile de șoferi pregătesc candidații pentru obținerea permisului C+E. Din motive ce tin de reglementările de autorizare a școlilor, toți dețin vehicule camion +remorca. In International sau "pe comunitate" daca vreți sunt folosite ansambluri cap tractor + semiremorca. Deci multi nu sunt capabil sa facă o manevra corecta pentru a se pune la rampa pentru descărcare sau încărcare. Și as putea sa enumăr inca multe probleme de tehnica de condus. Ca bonus, odată cu absolvirea scolii se oferă si "certificatul de marfa" C.P.P.i. Aici este cea mai mare problema. Majoritatea absolvenților nu cunosc mai nimic din legislație si din obligațiile pe care le are un șofer "profesionist" cum ar fi: -Verificarea condițiilor tehnice a vehiculului înainte de începerea zilei de munca. -Modul in care se utilizează Tahograful, mai ales introducerea manuala a datelor. -Arimarea si/sau modul in care se distribuie greutatea pe suprafața remorcii. -Modul de completare a unui CMR si importanta acestui document. -Obligațiile șoferilor cu privire la utilizarea sistemelor de plata a taxelor de drum. -Obligațiile șoferilor cu privire la respectarea prevederilor Reg. CE 561/2006 cu privire la timpii de condus si repaus, pauzele săptămânale...etc Si as putea continua, cu multe alte cunoștințe pe care acești absolvenți nu la asimilează in cadrul acestor scoli. O scoală care pregătește șoferi profesioniști in tarile din vest are un cost de +/-9000€ si cursurile durează 3 luni. Desigur o parte din acest cost este subvenționat de stat in majoritate iar candidatul trebuie sa suporte doar un cost care se situează in jurul a 2700€ daca nu are un contract de munca cu un transportator care sa garanteze inserarea lui in aceasta profesie.
Este posibil sa se plece in echipaj cu un sofer cu experienta de la Con Trans SRL,caci despre iei este vorba! Fara experienta este imposibil sa pleci pe international,de unul singur.Nu picati in plasa,la Con Trans Satu Mare nu sunt câinii cu covrigi in coada! Drumuri bune,colegii!
http://forums.soferii.ro/index.php?/topic/4005-atentie-henrik-hansencontrans-dorin-beresfirme-care-dau-teapa-la-soferi/