Deși este o lucrare veche de mai bine de 20 de ani, trecută prin mâinile a mai mulți miniștri și chiar lideri de Guvern, Autostrada Soarelui, pe porțiunea dintre Cernavodă și Medgidia, nu pare să-și mai găsească finalitatea. Aceeași soartă o are și Centura Ocolitoare a Constanței. După un hei-rup puternic în ultimul an de zile, lucrările s-au oprit brusc. Ponta a tăiat banii pentru lucrările la Autostrada Soarelui și la centura Constanței la ultima rectificare bugetară. Asta deși la ultima sa vizită pe șantierul de lucru, undeva la mijlocul lunii iulie, premierul Victor Ponta a dat garanția că drumul va fi gata undeva în luna noiembrie.
- Publicitate -
Astfel, într-o deplasare scurtă pe drumul care face legătura dintre Agigea și Autostradă, respectiv pe segmentul ocolitor al municipiului Constanța A4, se pot observa, cu ochiul liber, multiple nereguli. Pornind de la porțiunile de parapete distruse de accidente și, ulterior, abandonate și până la lucrările la podurile de peste A4, care au început deja să se degradeze, Autostrada Soarelui pare să fie o reală dezamăgire atât pentru turiști, cât și pentru șoferii de tir care trebuie să ajungă în Port și se trezesc basculați de pe autostradă.
Podurile de peste A4 nu sunt finalizate, sistemele de scurgerea apei fiind rupte, iar pilonii de susținere necimentuiți până la bază.
Pe partea stângă a drumului, undeva la kilometrul 19+100, o mână de muncitori lucrau la consolidarea structurii ce proptea centura A4, deasupra unei rețele de canalizare. Întrebați care este motivul pentru care nu se lucrează cu un număr mai mare de oameni și într-un ritm mai alert, aceștia au declarat că o parte dintre angajații companiei Astaldi, care se ocupă de construcția acestei porțiuni, au fost în concediu timp de două săptămâni. Alții au menționat că oamenii nu vin la muncă deoarece Guvernul a oprit finanțarea proiectului.
Mergând mai departe către Agigea, nu putem să nu remarcăm indicatoarele rutiere, pe care se arată clar, printr-un X negru, făcut cu vopsea, că accesul către zona portuară nu este permis.
Odată ajunși la bifurcația care face legătura între A4 și DN39, înțelegem instant despre ce este vorba: arterele dinspre și către port, în care sunt cuprinse și ce le două poduri de peste drumul național, departe de a fi gata. Dacă urcarea pe pod, către portul Agigea este asfaltată, celălalt sens de mers nu a beneficiat de un astfel de tratament. De lucrători, nici urmă pe acest sector, singura persoană aflată în zonă fiind paznicul de pe podul ce duce spre port.