Primarul Mangaliei, Cristian Radu, solicită autorităților centrale ale statului, prin intermediul mai multor scrisori și petiții, să ia măsuri urgente pentru deblocarea situației de la Șantierul Naval DMHI.
Într-o scrisoare adresată, recent, președintelui României, primului-ministru, președinților celor două Camere ale Parlamentului și ministrului Economiei, edilul din Mangalia trage un semnal de alarmă cu privire la criza socială și economică provocată de posibila închidere a Șantierului Naval din sudul litoralului. De altfel, incertitudinea care planează acum asupra acestui subiect și lipsa comenzilor de lucrări a creat o stare de neliniște și confuzie în rândul angajaților șantierului, dar și printre cetățenii Municipiului Mangalia.
"În calitate de primar al Municipiul Mangalia, doresc să vă informez asupra faptului că prelungirea situației de incertitudine sau închiderea acestui șantier de lungă tradiție va avea un impact social și economic major pentru Mangalia, pentru județul Constanța, dar și pentru economia țării, prin pierderea unui punct strategic de dezvoltare industrială și a mii de locuri de muncă", a subliniat primarul Mangaliei, Radu Cristian, în documentul transmis oficialităților statului.
Edilul orașului nu este la primul demers în acest sens, el trăgând un semnal de alarmă încă de la începutul acestui an.
"Am mers și voi mai merge la Guvern pentru a solicita, în scris, deblocarea crizei de la Șantierul Naval. Este un obiectiv strategic pentru industria navală românească și, în mod cert, se va găsi o soluție, dar aceasta trebuie aplicată cât mai curând pentru că oamenii au nevoie de locuri de muncă, au nevoie de salarii. În același timp, Șantierul Naval este principalul contribuabil la bugetul local și de aceea, Primăria Mangalia dorește stabilitate și dezvoltare pe această platformă a industriei navale românești", a completat Radu Cristian.
După cum este cunoscut, Șantierul Naval din Mangalia este cel mai mare contributor la bugetul local al Municipiului Mangalia. Istoria acestuia a început în urmă cu 42 de ani, în 1974, când lua ființă Șantierul 2 Mai Mangalia, care, în 1997, devine Daewoo Mangalia Heavy Industries, companie născută prin asocierea dintre Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering din Coreea și Șantierul Naval 2 Mai Mangalia. Șantierul Naval "2 Mai" S.A. Mangalia deține, în această structură, 49% din acțiunile companiei, în timp ce Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), are 51% din acțiuni.
Șantierul Naval din Mangalia, de-a lungul existenței sale, a livrat nu mai puțin de 152 de nave comerciale, 50 de barje, 10 nave destinate logisticii platformelor de foraj marin, 3 docuri plutitoare, o macara plutitoare și o instalație plutitoare specializată în dragare.
În 2016, Șantierul Naval Mangalia avea 2.399 de angajați proprii, alături de cei peste 4.700 de angajați ai societăților colaboratoare, numărul total al celor direct angrenați în viața șantierului depășind 7.000 de salariați – toți din Mangalia, dar și din localitățile învecinate - Șantierul Naval Mangalia fiind cel mai mare și mai puternic angajator din sudul litoralului românesc, un motor economic în sudul țării, la Marea Neagră.
În acest moment, în februarie 2018, aici mai sunt puțin peste 1.700 de angajați.
"Față de situația expusă, facem apel la dumneavoastră, pentru a analiza și a vă implica direct în soluționarea urgentă a situației Șantierului Naval din Mangalia, ținând cont de întreaga infrastructură existentă, dar și de necesitatea continuării și dezvoltării acesteia, ca pol strategic al economiei naționale", a conchis primarul Mangaliei, Radu Cristian, în scrisoarea adresată autorităților centrale ale statului.