Salariaţii Autorităţii Vamale Române declanşează greva japoneză pe 20 decembrie

de Madalina PETRESCU Duminică, 17 Decembrie 2023 287
Membrii Sindicatului Naţional Meridian, salariaţi în cadrul Autorităţii Vamale Române, anunţă că declanşează greva japoneză pe 20 decembrie, în semn de protest faţă de condiţiile de muncă şi neacordarea unor drepturi salariale. La acţiune vor participa angajaţi din cadrul birourilor vamale de frontieră şi de interior, ai direcţiilor regionale vamale şi aparatului central al Autorităţii Vamale Române.

”Membrii Sindicatului Naţional Meridian, salariaţi în cadrul Autorităţii Vamale Române, vor iniţia în data de 20.12.2023 o acţiune de protest sub forma unei greve japoneze, ce se va manifesta prin purtarea de către aceştia a unei banderole de culoare albă. La aceasta vor participa angajaţi din cadrul birourilor vamale de frontieră şi de interior, ai direcţiilor regionale vamale şi aparatului central al Autorităţii Vamale Române. Principalele nemulţumiri ale personalului vamal sunt legate, în principal, de condiţiile de muncă asigurate şi de neacordarea unor drepturi salariale la care sunt îndreptăţiţi”, anunţă sindicatul Meridian.

Sindicatul precizează că, în ceea ce priveşte condiţiile de muncă, acestea se prezintă sub orice critică.

”Astfel, clădirile în care îşi desfăşoară activitatea sunt într-o stare avansată de degradare din cauza faptului că nu au fost alocate de-a lungul anilor fondurile necesare. În acest moment sunt angajaţi care tremură, la propriu, atât în birouri, pentru că nu este asigurată încălzirea acestora cum este cazul la Craiova, Tulcea, Vrancea ş.a, sau la frontieră, pentru că de mai mult de 10 ani nu a fost asigurată uniforma de lucru. Lipsa resurselor financiare a dus la deteriorarea continuă a acestei situaţii, nefiind asigurate în unele locuri nici măcar serviciile de curăţenie sau pază. Condiţiile nu sunt mai bune nici în ceea ce priveşte dotările de care dispun referitoare la desfăşurarea activităţii, atât în ceea ce priveşte aparatura de control (scannere) cât şi în cazul celei de birou (calculatoare, imprimante etc). Mai mult decât atât unele unităţi ar trebui uneori închise, dacă angajaţii nu şi-ar cumpăra din banii lor cele necesare activităţilor zilnice (rechizite, tonere imprimantă ş.a.)”, se menţionează în comunicat.


Taguri

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Alte știri din sectiunea Social

Ultima oră

Titlurile zilei