Pe perioada pandemiei, cei mai mulți oameni au fost mai reticenți când vine vorba de investiții semnificative. Având în vedere prețul telefoanelor mobile, piața de smartphone-uri a fost una dintre victimele colaterale ale perioadei de izolare, informează playtech.ro.
Un nou studiu al celor de la Counterpoint și-a propus să atragă atenția asupra evoluției din piața de mobile pe primul trimestru al acestui an, o perioadă afectată criza medicală. Pentru ca impactul semnificativ să fie mai evident, s-au comparat vânzările din primele trei luni ale anului cu valorile înregistrate acum un an.
La nivelul întregii Europe, scăderea față de aceeași perioadă a anului trecut a fost de aproximativ 7%. În ceea ce privește o comparație cu ultimul trimestru din 2019, care include perioada sărbătorilor de iarnă, scăderea vânzărilor a fost șocantă, de aproximativ 23%. Probleme mai mari pentru industria de mobile au fost înregistrate în vestul Europei, comparativ cu piața din est.
Punctual, pandemia a forțat o creștere a duratei de timp între cicluri de upgrade. Oamenii nu-și mai schimbă telefoanele la fel de des, iar aceasta s-ar putea să nu mai fie o prioritate prea curând. Sunt încrezător că în trimestrul doi din acest an, discrepanța va fi și mai mare.
Cea mai mare scădere a fost înregistrată în Italia. Față de vânzările din primul trimestrul al anului trecut, scăderea a fost de 21%. Aceste statistici nu au fost ajutate nici de faptul că majoritatea magazinelor de telefoane au fost închise în Europa în ultimele trei luni. Singurele achiziții s-au făcut online. Cea mai mică scădere față de 2019 a fost înregistrată în Rusia, din cauza faptului că apogeul pandemiei s-a resimt mai târziu în acel colț al lumii.
În ceea ce privește vânzările defalcate pe producătorii, Samsung continuă să fie lider necontestat în piața de mobile europeană cu 29%, urmat de Apple cu 22% și, în mod surprinzător, de Huawi cu 16%. Xiaomi și Oppo ocupă locurile patru și cinci în top, cu 11%, respectiv 3% din piață.